Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dnevnik kao model autobiografskog diskursa u hrvatskoj dječjoj književnosti (CROSBI ID 556679)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Kos-Lajtman, Andrijana Dnevnik kao model autobiografskog diskursa u hrvatskoj dječjoj književnosti // KUTATÁSOK AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLÁN 2009 EÖTVÖS / Dr. Steinerné dr. Molnár Judit CSc (ur.). Baja: Eötvös József College Press, 2010. str. 99-119

Podaci o odgovornosti

Kos-Lajtman, Andrijana

hrvatski

Dnevnik kao model autobiografskog diskursa u hrvatskoj dječjoj književnosti

U radu se razmatra dnevnički diskurs u hrvatskoj dječjoj književnosti autobiografske usmjerenosti. Uz pripovjedni i hibridni autobiografski model, dnevnik se određuje jednim od tri temeljna modela proznog autobiografskog diskursa u okviru hrvatske dječje književnosti. Teorijski se opisuje, u skladu s relevantnim svjetskim teorijskim refleksijama autobiografizma, ali i razmatra u osebujnu okviru književnosti namijenjene djeci i mladima, na način da se definira okviran korpus hrvatskih dječjih tekstova autobiografske utemeljnosti i unutar njih specifičan podkorpus od šest dnevnička teksta (J. Horvat: Sedmi be, Besa ; Sanja Polak: Dnevnik Pauline P., Drugi dnevnik Pauline P., Pobuna Pauline P ; R. Bjelčić: Kako da jednoj pčelici). Svaki književni dnevnik zasebno se analizira i interpretira. Osim temeljnih semantičkih i sintaktičkih diskurzivnih obilježja, naglasak u navedenim analizama stavlja se na razmatranje tri temeljna autobiografska kriterija unutar svakog teksta: kriterij odnosa između instancija autora, pripovjedača i lika, krriterij tretmana kategorije vremena i kriterij načina diskurzivnog oblikovanja. U zaključnom dijelu rada spoznaje o dnevniku kao modelu hrvatske dječje autobiografske proze sintetiziraju se s obzirom na njegovu zastupljenost u okviru cjelovita autobiografska korpusa, tipove, tematsku usmjerenost, kronološku perspektivu i recepciju.

dnevnik; autobiografski model; autobiografski tip; hrvatska dječja književnost; recepcija

nije evidentirano

engleski

Diary as a model of autobiographical discourse in Croatian children’s literature

nije evidentirano

diary; autobiographical model; autobiographical type; Croatian children’s literature; reception

nije evidentirano

Podaci o prilogu

99-119.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

KUTATÁSOK AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLÁN 2009 EÖTVÖS

Dr. Steinerné dr. Molnár Judit CSc

Baja: Eötvös József College Press

978-963-7290-66-4

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija