Procjena vrijednosti i mogućnosti uporabe multimedija u učenju i poučavanju engleskog jezika u osnovnoj školi (CROSBI ID 356139)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Turković, Ivana
Matijević, Milan
hrvatski
Procjena vrijednosti i mogućnosti uporabe multimedija u učenju i poučavanju engleskog jezika u osnovnoj školi
Učenje i poučavanje stranih jezika u osnovnoj školi temelji se na multisenzornom učenju. Danas je sve veća potreba za uporabom multimedija koji pruža nove mogućnosti individualiziranog učenja i poučavanja. Cilj empirijskog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike između učenika osmih razreda u procjeni vrijednosti i mogućnosti uporabe multimedija s obzirom na posjedovanje računala kod kuće s pristupom na Internet te utvrditi postoje li razlike između učitelja engleskog jezika u procjeni vrijednosti i mogućnosti uporabe multimedija s obzirom na posjedovanje računala kod kuće s pristupom na Internet i godine poučavanja. Pretpostavljeno je da učenici koji imaju računalo kod kuće s pristupom na Internet pozitivnije procjenjuju vrijednosti i mogućnosti uporabe multimedija, a isto tako i učitelji, posebice oni s manje godina poučavanja. U empirijskom istraživanju, provedenom u prosincu 2006. i veljači 2007. godine, sudjelovalo je 466 učenika osmih razreda iz 7 osnovnih škola u Bjelovarsko–bilogorskoj, Brodsko–posavskoj, Koprivničko–križevačkoj i Karlovačkoj županiji te 44 učitelja engleskog jezika. Rezultati pokazuju da 74, 2% učenika ima računalo kod kuće s pristupom na Internet i da pozitivnije procjenjuju vrijednosti i mogućnosti uporabe multimedija (t-test=6.23, p<0.01). U akcijskom istraživanju, provedenom u 1. osnovnoj školi Bjelovar, tijekom 2005./2006. nastavne godine sudjelovali su učenici četvrtih razreda, a tijekom 2006./2007. nastavne godine učenici osmih razreda. Očekivalo se da će uporaba različitih medija pružati nove mogućnosti individualiziranog učenja, poticati učenike na samostalno istraživanje i usvajanje znanja te povećati intrinzičnu motivaciju za učenjem. Osim uporabe multimedija u učionici, organiziralo se i učenje na daljinu putem računala (e-učenje) i mobitela (m-učenje). Učenici su dobivali zadatke za samostalan rad poslane e-mailom i SMS porukama. Na Internetu su tražili određene informacije, igre i materijale te radili projekte koje su prezentirali ostalim učenicima u učionici. Zaključeno je da uporaba različitih medija znatno povećava intrinzičnu motivaciju za učenjem stranog jezika, potiče učenike na samostalno istraživanje i olakšava samostalno učenje. Kreativnošću učitelja različiti mediji mogu se svrhovito upotrebljavati tijekom nastavnog procesa u učionici ili u učenju na daljinu, na zadovoljstvo učenika i učitelja trebaju zajednički osmišljavati raznolike nastavne situacije.
engleski jezik; osnovna škola; multimedij; učenici; učitelji; empirijsko istraživanje; akcijsko istraživanje; računala; Internet; mobilni telefoni; e-učenje; m-učenje
nije evidentirano
engleski
Assessment of values and possibilities of using multimedia in english language learning and teaching in primary school
nije evidentirano
English; primary school; multimedia; pupils; teachers; empirical research; action research; computers; Internet; mobile phones; e-Learning; m-Learning
nije evidentirano
Podaci o izdanju
109
15.06.2008.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb