Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Komunikacija putem vizualne umjetnosti u međunarodnoj suradnji (CROSBI ID 157051)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Turković, Vera Komunikacija putem vizualne umjetnosti u međunarodnoj suradnji // Socijalna ekologija, 15 (2006), 4; 325-339

Podaci o odgovornosti

Turković, Vera

hrvatski

Komunikacija putem vizualne umjetnosti u međunarodnoj suradnji

Danas je opće prihvaćena činjenica da živimo u digitalnom vremenu, pod dominacijom vizualne kulture i vizualnih komunikacija. Tehnologija je unaprijedila vizualne komunikacije i vizualnu umjetnost na tako suptilan način da ljudi uglavnom nisu svjesni ove promjene. Svakome je danas potreban vizualni jezik u komunikaciji i svakodnevnom životu, međutim većina je još uvijek okrenuta tradicionalnim vrijednostima koje se temelje na verbalnoj i pisanoj komunikaciji. Obrazovni programi i administracija nalaze se na istoj razini. Zašto je tome tako? Drugi je problem, o kojem raspravlja ovaj rad, još ozbiljniji, a proizlazi iz pitanja koliko je nova kulturalna paradigma oslonjena na digitalne medije, koji služe uglavnom prenošenju informacija, primjerena kontinuitetu realiteta života. Uzmemo li u obzir činjenicu da je tehnologija apsolutno podređena tržišnoj ekonomiji i njenoj logici profita, postavlja se pitanje koliko ona pomaže kulturnom zbližavanju, kulturnoj interakciji. Zahvaljujući medijima ljudi koji pripadaju različitim kulturnim obrascima lako dolaze u dodir širom svijeta. Međutim, potreba za uzajamnim razumijevanjem još uvijek uvelike nedostaje. Što može promijeniti ovo stanje? Ovaj rad ističe razliku između vizualne kulture i vizualne umjetnosti i tvrdi da je pogrešno ono zaključivanje koje polazi od konstatacije da vizualna kultura definira umjetničke vrijednosti. Naprotiv, vizualna komunikacija koja se svodi na komunikaciju radi komunikacije ne može obuhvatiti i izraziti (1) značenje života i (2) osjećaje drugih ljudi. Za razliku od vizualne komunikacije, vizualne umjetnosti upotrebljavaju simbolički jezik koji nadilazi stvarnost i otkriva ono što je svima zajedničko. Univerzalni jezik umjetnosti posjeduje i estetsku i etičku dimenziju, te stimulira intelekt. Jezik umjetnosti unapređuje društvenu interakciju i suradnju. Konačno, jezik umjetnosti podjednako stimulira osjećaje i osigurava emotivno i duhovno ispunjenje. Ovaj se rad bavi fenomenima vizualne umjetnosti u međunarodnoj komunikaciji.

vizualna umjetnost ; vizualna komunikacija ; simbolički jezik ; internacionalna suradnja putem umjetnosti

nije evidentirano

engleski

Communication through visual art in international cooperation

nije evidentirano

visual art ; visual communication ; symbolic language ; international cooperation through art

nije evidentirano

Podaci o izdanju

15 (4)

2006.

325-339

objavljeno

1330-0113

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice
Indeksiranost