Kajkavsko narječje i književnost u nastavnim planovima i programima (CROSBI ID 557095)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Turza-Bogdan, Tamara
hrvatski
Kajkavsko narječje i književnost u nastavnim planovima i programima
U radu se daje prikaz zastupljenosti kajkavskoga narječja i književnosti kao programskih odrednica u nastavnim planovima i programima od 1874. godine do danas. S obzirom na predmet proučavanja, kajkavsko narječje i književnost, predlaže se podjela periodike nastavnih planova i programa na četiri razdoblja. Pregledom nastavnih planova i programa razvidno je da je mjesto narječja i književnosti na narječjima u službenim dokumentima u prošlosti hrvatskoga školstva bilo vrlo skromno. Razmjerno s povećanjem lingvističkih i sociolingvističkih proučavanja narječja u odnosu na obrazovanje, narječja i književnost na narječjima ulaze u nastavne planove i programe no to je često deklarativno, na razini programske natuknice. Idiom, narječja i književnost na narječjima morali bi se osmisliti u nastavnom planu i programu kao službenom školskom dokumentu kroz odrednicu o sustavnom komparativnom usvajanju standardnoga jezika pomoću idioma od početka školovanja. Upoznavanje književnih djela na kajkavskome i ostalim narječjima također bi moralo biti osmišljeno u cijeloj vertikali osnovnoškolskog obrazovanja.
kajkavsko narječje; kajkavska književnost; nastavni plan i program; osnovna škola.
nije evidentirano
engleski
Kajkavian dialect and literature in programmes of instruction
nije evidentirano
Kajkavian dialect; Kajkavian literature; programme of instruction; primary school.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
183-191.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
I. međimurski filološki dani
Bežen, A., Blažeka, Đ.
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-48-9
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096