Leksičko-semantičke kompetencije učenika mlađih razreda u određivanju pridjevskih sinonima (CROSBI ID 40058)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Turza-Bogdan, Tamara ; Ciglar, Vesna
hrvatski
Leksičko-semantičke kompetencije učenika mlađih razreda u određivanju pridjevskih sinonima
Leksičko-semantičke vježbe usvajanjem rječničkoga blaga uvode učenike u svijet mnogoznačnosti riječi. Poznato je da se u nastavi hrvatskoga jezika komunikacijsko-funkcionalnim pristupom u mlađoj školskoj dobi omogućuje djetetu bolje razumijevanje i recepcija jezičnih sadržaja (Težak, 1997., Rosandić, 2002., Pavličević-Franić, 2005., Bežen, 2008). Stoga se u sklopu znanstvenog projekta Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika prišlo istraživanju uporabe bliskoznačnica i njihovog stvaranja. U dosadašnjem istraživanju pokazalo se da su učenici prvog razreda (Turza-Bogdan, Ciglar, 2007, 2008) uspješniji u pronalaženju značenja zadanih riječi i stvaranju bliskoznačnica unutar rečeničnoga konteksta. Rečenični ih kontekst štiti od nekih vrlo karakterističnih pogrješaka. Polazeći od rezultata u prvom razredu, u ovom nas je istraživanju zanimala spremnost učenika u određivanju značenja pridjevskih bliskoznačnica u rečeničnome kontekstu. Provedeno je komparativno istraživanje na skupini ispitanika drugog i četvrtog razreda. Nakon statističke obrade rezultata raspravlja se o uspješnosti u produkciji sinonima. Usporedbom rezultata zaključuje se o kompetencijama učenika te se predlažu metodički postupci kojima se leksičko-semantičke kompetencije mogu poticati i razvijati.
leksičko-semantičke vježbe, mlađa školska dob, sinonimi, jezične kompetencije
nije evidentirano
engleski
Lexical and semantic competences of younger pupils in determining adjectival synonims
nije evidentirano
lexical and semantic tasks, younger school age, synonyms, linguistic competences
nije evidentirano
Podaci o prilogu
283-292.
objavljeno
Podaci o knjizi
Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost
Pavličević-Franić, D. ; Bežen, A.
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2010.
978-953-7210-33-5