Naslov: Obiteljski fotografski album
( Family photo album )
Izvornik: Studia ethnologica Croatica (1330-3627) 21 (2009), 1; 285-305
Vrsta rada: prethodno priopćenje
Ključne riječi: obiteljski fotografski album; Milivoj Vodopija; Richard Chalfen; Erving Goffman; Pierre Bourdieu; antropologija vizualne komunikacije; slikovni komunikacijski događaj
( Family photo album; Milivoj Vodopija; Richard Chalfen; Erving Goffman; Pierre Bourdieu; anthropology of visual communication; image communication event )
Težište ovoga rada je na uočavanju društvom uspostavljenih pravila i konvencija koje nalažu određeni izgled i sadržaj, određenu estetiku klasičnih obiteljskih albuma osamdesetih godina 20. stoljeća, posljednjeg desetljeća pred-digitalnog doba fotografskog medija. U tom se smislu analizira obiteljski album kazivačice Sandre i to na temelju konceptualnog okvira američkog vizualnog antropologa Richarda Chalfena. U drugome dijelu rada spomenuti album promatra se iz aspekta studije fotografija Pierra Bourdiea iz šezdesetih godina prošlog stoljeća. Bourdieu primjećuje kako konvencionalnost stavova prema fotografiji ukazuje na stil društvenih odnosa koje podupire društvo koje je i slojevito i statično, i u kojem su obitelj i dom stvarniji od pojedinaca primarno definiranih obiteljskim vezama. U takvom su okruženju društvena pravila ponašanja i moralni kodeks očigledniji od osjećaja, želja ili misli pojedinih subjekata. S tim u vezi usporedila sam Sandrin album s nekim primjerima Studije reklamnih slika Ervinga Goffmana Gender Adertisements. No, iako obiteljska fotografija podliježe društvenim konvencijama, ona također postoji i kao intimni obiteljski suvenir i ostvaruje se tek u okviru povijesti i života određene obitelji. Sandrin obiteljski album ne predstavlja samo primjer klasičnog obiteljskog albuma 80-tih godina 20. stoljeća, već je i obiteljski suvenir, uspomena na majku i neizostavan dio Sandrinog života, njezine obiteljske i intimne prošlosti.
Projekt / tema: 189-1890667-0660
Etnologija i antropologija
Google Scholar: Obiteljski fotografski album