crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 437331

Zbornik radova

Autori: Marjanić, Suzana
Naslov: Zooscena i kao etička pomutnja: primjeri s hrvatske performerske i kazališne scene
( Zoostage as Another Ethical Misfiring )
Izvornik: Prva međunarodna kroatološka konferencija: program/knjiga sažetaka / Petra Košutar, Marinko Šišak, Tomislav Bracanović (ur.). - Zagreb : Sveučilište u Zagrebu – Hrvatski studiji , 2009. 48-49 (ISBN: 978-953-6682-83-6).
Skup: Prva međunarodna kroatološka konferencija
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, .-3. listopada 2009.
Ključne riječi: scenska životinja; performans
( zoostage; performance art )
Sažetak:
Na tragu određenja životinje kao objekta + subjekta + simbola u neo/avangardnoj i postavangardnoj umjetnosti (Šuvaković 1999), izlaganje će se usmjeriti na nekoliko uporaba životinja kao subjekata (npr. Montažstroj: Timbuktu, 2008.), simbola (npr. uporaba magarca u predstavi, našem prvom "happeningu" I oni će doći gimnazijske grupe Traveleri 16. prosinca 1922.) kao i na nekoliko ubojstava životinja na hrvatskoj performerskoj sceni (npr. Sven Stilinović: Geometrija krvožednosti, 2000.). Naime, Sven Stilinović od 1993. do 2001. godine izvodi šest varijacija performansa Geometrija krvožednosti, a pritom je izvedba performansa u Dubrovniku (Lazareti) 2000. godine uključila i klanje janjeta za pomrčine Sunca. Navedene ću primjere s hrvatske performerske i kazališne zooscene uokviriti promišljanjem Hansa-Thiesa Lehmanna (2004) o tome da postdramsko kazalište negira drami imanentni antropocentrizam tako da se na njegovoj pozornici uspostavlja simpatetička ravnopravnost životinjskih i ljudskih tijela. Ipak, čini se kako je riječ samo o površinskoj jednakovrijednosti, jer životinja, dakako, ipak nema mogućnost biranja želi li ili ne želi biti scenski izvođač, čime se otvara pomutnja između etike i estetike izvedbi sa životinjskim subjektima. Upravo da je riječ o površinskoj jednakovrijednosti između ljudske i neljudske životinje svjedoči sljedeća Lehmannova rečenica koja potkopava njegovu prijašnju izjavu o navodnoj negaciji antropocentrizma u postdramskom kazalištu. Naime, konstatira kako se u postdramskom kazalištu istražuje koliko je realnost ljudskoga tijela srodna realnosti animalnoga, te se ljudska tijela u deformaciji i monstruoznosti, autizmu i govornim smetnjama približavaju animalnom području.
Vrsta sudjelovanja: Pozvano
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 189-0000000-3626, 189-1890666-0664
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Etnologija i antropologija
Upisao u CROSBI: smarjanic@ief.hr (smarjanic@ief.hr), 13. Pro. 2009. u 16:58 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4