Strategija eufemizacije i stereotipi o ženama u hrvatskoj književnosti (CROSBI ID 557319)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Mikić, Ana
hrvatski
Strategija eufemizacije i stereotipi o ženama u hrvatskoj književnosti
Duboka ukorijenjenost eufemizama u komunikacijskoj praksi učinila ih je predmetom ne samo retoričkih i književnoteorijskih, već u posljednje vrijeme sve češće i pragmatičkih i sociolingvističkih rasprava. U radu se govori o strategiji eufemizacije koja je u suvremenom društvenom ozračju korektnosti, tolerancije i uljudnosti postala neizostavnim dijelom prostora javne komunikacije. Uslijed traženja načina da se tekst učini dopadljivijim i zanimljivijim, u književnom se diskursu izlazi iz tih uobičajenih okvira upotrebe eufemizama. Naime, primijećeno je da se oni rabe semantički ispražnjeni i to uglavnom kada je riječ o ženskim likovima, otkrivajući tako cijeli spektar muških stereotipa o ženama i o njihovu položaju i statusu u društvu te otvarajući problem istovjetnosti njihova odraza u književnoj formi.
strategija eufemizacije ; društveni stereotipi ; značenjsko polje žene
nije evidentirano
engleski
Strategy of euphemisation and stereotypes about women in Croatian literature
nije evidentirano
strategy of euphemisation ; social stereotypes ; semantic field of the word woman
nije evidentirano
Podaci o prilogu
15-23.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Lingvistika javne komunikacije: sociokulturni, pragmatički i stilistički aspekti
Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Belaj, Branimir ; Kuna Branko
Zagreb : Osijek: HDPL, Filozofski fakultet Sveušilišta Josipa, Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-314-002-5
Podaci o skupu
Nepoznat skup
poster
29.02.1904-29.02.2096