Pedagoško-psihološko obrazovanje učitelja između realnosti i budućnosti (CROSBI ID 557362)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Zloković, Jasminka
hrvatski
Pedagoško-psihološko obrazovanje učitelja između realnosti i budućnosti
Suvremenim promjenama i zahtjevima «novog» vremena valja prilagoditi i koncept obrazovanja (učenika) i učitelja. Razmatrajući neke aktualne pedagoške probleme djece i mladih ponekad stječe se dojam da je osim marginaliziranja odgojne uloge škole i proces cjeloživotnog obrazovanja i profesionalnog osposobljavanja učitelja «situiran» između «svijeta realnosti» i «daleke» budućnosti. Škola promiče razvoj, ali najčešće kroz «odgojno i emocionalno neutralni» kurikulum u kojem su osobne potrebe djece marginalizirane. Kreatori oficijelne obrazovne politike i školske kulture, te stručnog te pedagoško-psihološkog usavršavanja učitelja uglavnom ne bi se složili sa ovakvim ocjenama smatrajući da je sve učinjeno da bi se učenici u školama osjećali zadovoljni. Međutim, iako je stvoren «najbolji» formalni kurikulum (i formalna školska kultura), javlja se i onaj neformalni u kojima je (ne)moć nekih nastavnika izražena do te mjere da proizvode strah, različite oblike psihosocijalne bolesti ili povlačenje iz svijeta koji je okrutan. U svijetu se sve više prelazi sa tradicijskog modela stručnog usavršavanja i pedagoško-psihološkog obrazovanja na decentralizirani model koji polazi od stvarnih potreba i objektivnih mogućnosti učitelja i svih sudionika u procesu usavršavanja, kao i uvjeta u kojima se stručno usavršavanje odvija. Ulaganje u ljudske resurse i pedagoško-psihološko obrazovanje često čini se ipak nije shvaćeno kao bitan dio odgojno-obrazovnog procesa i kvalitetnih «promjena škole».
učitelji; roditelji; odgojne i socijalne kompetencije; pozitivni međugeneracijski odnosi; pedagoško-psihološko obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Pedagogical and psychological education of teachers between reality and the future
nije evidentirano
teachers; parents; educational and social competence; positive realtions ships; pedagogical and psihological educational
nije evidentirano
Podaci o prilogu
231-237.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Nastava i bolonjski proces.The teachings based on the Bologna Process. Zbornik radova sa 2.međunarodne interdisciplinarne stručno-naučne konferencije Nastava i bolonjski proces.The teachings based on the Bologna Process. Zbornik radova sa 2.međunarodne interdisciplinarne stručno-naučne konferencije
Hilčenko, Slavoljub
Subotica: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Subotica
978-86-87893-02-3
Podaci o skupu
Nastava i bolonjski proces. The teachings based on the Bologna Process
predavanje
15.05.2009-16.05.2009
Subotica, Srbija