Model uporabe strategijskog managementa u funkciji poboljšanja učinkovitosti sustava osnovnog obrazovanja (CROSBI ID 356382)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Vukašinović, Anica
Dabić, Marina
hrvatski
Model uporabe strategijskog managementa u funkciji poboljšanja učinkovitosti sustava osnovnog obrazovanja
Rad se sastoji od dva dijela: teoretskog prikaza izabrane problematike, te kvalitativnog i kvantitativnog istraživanja mogućnosti primjene modela strategijskog managementa u stvaranju učinkovitijeg sustava osnovnog obrazovanja na primjeru Brodsko-posavske županije. Teoretski dio rada podijeljen je na tri poglavlja: Definiranje pojma obrazovnog sustava, prikaz hrvatskog obrazovnog sustava i obrazovnih sustava razvijenih europskih država, ustrojstvo državnih i privatnih institucija osnovnog školstva. Definiranje pojma, svrhe, ciljeva i zadataka strategijskog managementa u institucijama osnovnog školstva, SWOT analiza na državnoj i županijskoj razini, definiranje komponenti strategijskog managementa, okoline institucija osnovnog školstva, definiranje strategije, te njena implementacija. Definiranje pojma kvalitete u osnovnom školstvu, upravljanje, unapređenje i osiguranje kvalitete u osnovnom školstvu. U okviru prvog poglavlja definira se pojam samog obrazovnog sustava, njegove temeljne odrednice, uloga obrazovanja u poticanju konkurentnosti i zapošljivosti radne snage, hrvatski obrazovni sustav i obrazovni sustavi razvijenih europskih zemalja, ustroj državnih i privatnih institucija osnovnog školstva. Drugo poglavlje obrađuje pojam strategijskog managementa, analizu snaga, slabosti, prilika i opasnosti u obrazovanju primjenom SWOT analize na državnoj i županijskoj razini, U ovoj cjelini pored definiranih komponenti strategijskog managementa, definira se okolina institucija osnovnog školstva, strategija i njena implementacija. Treće poglavlje započinje pojmovnim određenjem kvalitete s naglaskom na upravljanje kvalitetom, prikazom razvojnih koraka kulture kvalitete, unapređenjem kvalitete kroz samovrednovanje i vanjsko vrednovanje. Cjelinu završavaju mehanizmi osiguranja kvalitete. U drugom dijelu rada prezentira se kvantitativno i kvalitativno istraživanje na temu poboljšanja učinkovitosti u obrazovanju provedenog na uzorku 6 osnovnih škola na području Brodsko-posavske županije. Rad zaključuju sumarni rezultati cjelokupnog istraživanja i preporuke primjene modela strategijskog managementa u funkciji poboljšanja učinkovitosti sustava osnovnog obrazovanja, utemeljene na prethodnim teoretskim razmatranjima i rezultatima dijela rada u čemu se ogleda znanstveni doprinos rada.
strategijski management; SWOT; kvaliteta; osnovno školstvo
nije evidentirano
engleski
Model of usage strategic management in function of improvement in efficiency of educational system in primary schools
nije evidentirano
strategic maangement; SWOT; quality; primary schools
nije evidentirano
Podaci o izdanju
143
14.11.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet u Osijeku
Osijek