Obrazovanje odgajatelja refleksivnog praktičara u kontekstu integracijskog pristupa kao načela rada s djecom rane i predškolske dobi (CROSBI ID 40117)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Vujičić, Lidija ; Đapić, Katarina
hrvatski
Obrazovanje odgajatelja refleksivnog praktičara u kontekstu integracijskog pristupa kao načela rada s djecom rane i predškolske dobi
U traganju za odgovorom na pitanje kako uskladiti studijske programe s postignućima odgojno-obrazovne prakse, novim spoznajama o razvoju djeteta i posebno promijenjenom ulogom odgajatelja, autorice se u radu zalažu za obrazovanjem odgajatelja refleksivnog praktičara koji aktivno osluškuje dječje misli i osjećaje, promatra aktivnosti, uočava njihove mogućnosti, nastoji pronaći adekvatne postupke koji će pripomoći njihovom razvitku, nasuprot slijeđenja gotovih metodičkih naputaka s ciljem postizanja programskih ciljeva. Drugim riječima u središtu našeg promišljanja je obrazovanje studenata budućih odgajatelja kao kreatora integracijskog pristupa u radu s djecom rane i predškolske dobi, kao istraživača realnih procesa učenja i stvaranja znanja u institucionalnom kontekstu. U tom promišljanju pristupile smo analizi studentskih protokola refleksije i samorefleksije na održane aktivnosti i raspravljamo o njihovoj implikaciji na obrazovanje studenata budućih odgajatelja u smjeru refleksivnih praktičara u kontekstu integracijskog pristupa kao načela rada s djecom rane i predškolske dobi. Interesiralo nas je da li predložena struktura pripreme za samostalnu aktivnost doprinosi razvoju studenata, budućih odgajatelja kao refleksivnih praktičara. Konstatirale smo da predloženi način rada sa studentima prije svega pruža mogućnosti za dublje razumijevanje vlastitoga procesa učenja i poučavanja, utječe na unapređivanje izravnog praktičnog iskustva i daje temelje budućem cjeloživotnom učenju i profesionalnom razvoju.
kompetencije, obrazovanje odgajatelja, refleksija, refleksivna praksa refleksivni praktičar, samorefleksija,
nije evidentirano
engleski
Education of Early Childhood Educators – Reflexive Practitioners in the Context of an Integrated Approach as a Principle of Working with Young and Preschool Children
nije evidentirano
competencies, education of early – childhood educators, reflective practitioner, reflexive practice, reflection, self-reflection
nije evidentirano
Podaci o prilogu
253-271.
objavljeno
Podaci o knjizi
Interdisciplinarni pristup učenju put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta
Vujičić, Lidija ; Duh, Matjaž
Rijeka: Grafika Zambelli
2009.
978-953-7070-20-5