Sigurnost programske podrške (CROSBI ID 356419)

Šerbetar, Aleksandar Sigurnost programske podrške / Fertalj, Krešimir (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2009

Šerbetar, Aleksandar

Fertalj, Krešimir

Sigurnost programske podrške

Sigurnost programske podrške je jedno od pitanja informacijske tehnologije na koje se odgovara u skladu s potrebama zaštite informacija u nekom vremenskom trenutku. Ono se nameće od početka razvoja softvera, pa tako i danas postoje popularni pojmovi na tu temu. Klasifikacija takvih pojmova bi se mogla primijeniti u smislu logičkog opsega nastajanja problema sigurnosti ili zaštite. U prvom poglavlju se tako obrađuje pitanje zaštite lokalne memorije, odnosno čitanje i pisanje na nepoznatu memorijsku lokaciju. Takva fundamentalna, funkcionalno jednostavna operacija i vjerojatno jedna od prvih ikad stvorenih operacija za pristup računalnoj memoriji može rezultirati potpunim rušenjem računalnog sustava. Ograničavanjem ulaza u bilo kakav računalni sustav se u nekoj mjeri može kontrolirati tok programa, pa tako i njegovog izlaza. U tom smislu, štetnoj informaciji u ulaznom toku se može ukinuti pravo prolaska kroz sustav te tako eliminirati jednu od neželjenih mogućnosti ishoda rada sustava. Također, osiguravanjem sigurnosne radne okoline korisnika, vanjskim štetnim informacijama se onemogućava ulaz u okolinu, pa se u tom slučaju koriste programske sesije. Stvaranjem fiksirane programske okoline broj operacija se može znatno ograničiti, a time se i dodatno osigurava rad unutar okoline. Unutar .NET programskog okruženja su definirani postupci autentifikacije, autorizacije i impersonacije i njih se može koristiti u točno određenim i predefiniranim tokovima. Unutar Microsoft Enterprise Library programske knjižnice također postoje predefinirani programski blokovi sa raznim primjenama te su i oni jedan od primjera ograničene, ali sigurnije radne okoline.

sigurnost programske podrške

Software security

software security