Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vanjskim vrednovanjem do kvalitetnijeg sustava predškolskog odgoja (CROSBI ID 558259)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Horvatić, Sanja ; Jemeršić, Ružica ; Lisak, Natalija Vanjskim vrednovanjem do kvalitetnijeg sustava predškolskog odgoja // Rana intervencija u djetinjstvu : Hrvatska danas / Cepanec, Maja (ur.). Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2009. str. 43-44

Podaci o odgovornosti

Horvatić, Sanja ; Jemeršić, Ružica ; Lisak, Natalija

hrvatski

Vanjskim vrednovanjem do kvalitetnijeg sustava predškolskog odgoja

Planom razvoja sustava odgoja i obrazovanja kao prioritetna područja razvoja među ostalima su definirani poboljšanje kvalitete i učinkovitosti odgoja i obrazovanja te razvoj strategija upravljanja odgojno obrazovnim sustavom i njegova učinkovitost. Državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i naobrazbe propisano je da su predškolske ustanove dužne pratiti kvalitetu rada i provoditi samovrednovanje dok vanjsko vrednovanje provodi nadležno ministarstvo i osnivač. NCVVO obavlja poslove vanjskoga vrednovanja te je od osnivanja do danas stekao vrijedna iskustva u načinu praćenja sustava odgoja i obrazovanja, informiranja svih sudionika, poticanju i praćenju samovrednovanja rada u školama utemeljenog na valjanim, pouzdanim i objektivnim pokazateljima nekih od aspekata njihova funkcioniranja. U svrhu praćenja i ocjenjivanja napretka u postizanju ciljeva predškolskog odgoja i ranih intervencija te ukupnog poboljšanja kvalitete predškolskog odgoja, ustanove i osnivači provode statističko prikupljanje podataka i njihovu analizu. Potrebno je provoditi dodatna istraživanja, razviti metodologiju, izraditi indikatore kvalitete života djece u predeškolskim ustanovama, razraditi kriterije i standarde za vrednovanje kvalitete rada ustanova iz perspektive svih sudionika, odrediti poželjne ishode procesa predškolskog odgoja i obrazovanja te ih definirati kao nacionalni okvir odnosno standard za istraživanja na nacionalnoj razini. Iako pokazatelji na procesnoj razini predstavljaju ključnu točku koja utječe na rad vrtića jer oni izravno utječu na djetetov socijalni i emocionalni odaziv, komunikaciju, ponašanje i stjecanje novih iskustava i znanja, vanjsko vrednovanje cijelog sustava doprinijelo bi uvidu i u stanje na strukturnoj i posrednoj razini. Kao jedan od rezultat takvog nacionalnog projekta zasigurno bi bili i jasni, točni i transparetni podaci na nivou države koji bi doprinijeli kvalitetnijem planiranju predškolske odgojno obrazovne politike.

vanjsko vrednovanje; predškolski odgoj; kvaliteta obrazovanja

nije evidentirano

engleski

External evaluation towards quality preschool system

nije evidentirano

external evaluation; preschool upbringing; quality in eduaction

nije evidentirano

Podaci o prilogu

43-44.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Rana intervencija u djetinjstvu : Hrvatska danas

Cepanec, Maja

Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID)

978-953-55853-0-5

Podaci o skupu

Prvi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Rana intervencija u djetinjstvu: Hrvatska danas"

poster

11.09.2009-12.09.2009

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija