Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Bitne vrednote u odgoju mladih naraštaja s posebnim osvrtom na školski vjeronauk (CROSBI ID 87412)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Hoblaj, Alojzije ; Črpić, Gordan Bitne vrednote u odgoju mladih naraštaja s posebnim osvrtom na školski vjeronauk // Bogoslovska smotra, 70 (2000), 2; 359-393

Podaci o odgovornosti

Hoblaj, Alojzije ; Črpić, Gordan

hrvatski

Bitne vrednote u odgoju mladih naraštaja s posebnim osvrtom na školski vjeronauk

Ovo stojeće obilježeno je aktualnošću vrednota naročito na odgojno-obrazovnom području. Zato se ovaj članak temelji na empirijskom istraživanju o mišljenju populacije u Hrvatskoj s obzirom na pitanje "što bi djeca trebala učiti kod kuće". Po rezultatima se utvrdila sličnost između istraživanja u Hrvatskoj i ostalih europskih istraživanja. No, postoji i jedna razlika vrijedna pozornosti: u Hrvatskoj je dobivena pozitivna korelacija (iako sa stanovitom negativnom tendencijom, naročito kod mladih) između tradicionalnih vrednota i vrednota koje su usmjerene na razvoj individualnosti ; vrednotu vjere građani su smjestili na predzadnje mjesto. Također je utvrđeno da se katolici ne razlikuju od ostalih građana u svojem stavu prema spomenutim vrednotama, osim da u maloj razlici daju veću prednost vjeri, ali uz tendenciju opadanja te razlike kod mladih studenata i srednjoškolaca. Tu poruku valja prihvatiti prije svega kao izazov da se teološkom refleksijom upozori kako se vjeru ne može svesti samo na ljudske vrednote, jer ona po svojem izvoru nije ljudska kreacija. To ujedno znači i poziv da se po načelu cjelovitog razvoja mladih naraštaja uspostavlja takva ravnoteža među vrednotama po kojoj se nadilazi problem rangiranja vrednota. Za veliki postotak građana u Hrvatskoj školski vjeronauk je poželjan školski predmet, iako je kod studenata i nešto manje kod srednjoškolaca prisutna tendencija sekularnog odnošenja prema školskom vjeronauku, tj. da on nije poželjan predmet u školi. U toj tendenciji treba prepoznati ono nastojanje koje je u Hrvatskoj već na djelu: odlučnost da se školski vjeronauk iz koncepcije župne kateheze profilira u predmet koji će, među ostalim, prije svega promicati odgoj za vrednote. Ta zamisao ima dobrih izgleda za uspjeh, jer ovo istraživanje je također utvrdilo da glavnim čimbenicima odgoja za vrednote mladih naraštaja, obitelji, Crkvi i školi, građani u Hrvatskoj daju vrlo veliko povjerenje.

vrednote; obitelj; Crkva; škola; odgoj; obrazovanje; vjeronauk

nije evidentirano

engleski

Essential Values in the Upbringing of Young Generations with Special References to School Catechism

nije evidentirano

values; family; the Church; school; upbringing; education; catechism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

70 (2)

2000.

359-393

objavljeno

0352-3101

Povezanost rada

Teologija