Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Segmentacija potrošača prema razini ekološke odgovornosti (CROSBI ID 158870)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Ham, Marija Segmentacija potrošača prema razini ekološke odgovornosti // Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 21 (2009), 2; 183-202

Podaci o odgovornosti

Ham, Marija

hrvatski

Segmentacija potrošača prema razini ekološke odgovornosti

Činjenica da postoji ekološki odgovoran segment potrošača na tržištu, postala je neupitna. Međutim, ulaskom sve većeg broja ponuđača upravo na to zeleno tržište više nije dovoljno samo biti svjestan te činjenice, nego su potrebne i složene strategije segmentacije, ciljanja i pozicioniranja. U ovom radu nastojalo se pružiti teoretsku podlogu za razumijevanje ključnih pojmova vezanih uz segment zelenih potrošača kao i prikupljanjem sekundarnih podataka iz dostupne literature i prethodno provedenih istraživanja te primarnih podataka iz vlastitog istraživanja, doprinijeti stvaranju jasnije slike o hrvatskom zelenom potrošaču. Provedeno je primarno istraživanje na uzorku od 552 ispitanika, pomoću strukturiranog upitnika. Upitnik se sastojao od tri cjeline, a koje redom mjere: stav, znanje i poduzete aktivnosti. Nakon segmentacije (tri segmenta: zeleni, neutralni i smeđi potrošači) korištenjem hi-kvadrat testa pokušalo se dokazati postojanje statistički značajnih razlika prilikom uspoređivanja dane strukture segmenta s demografskim karakteristikama ispitanika. Rezultati istraživanja opisuju prosječnog zelenog potrošača u Republici Hrvatskoj, kao osobu stariju od 55 godina s višim ili visokim stupnjem obrazovanja, koja živi u bračnoj zajednici, reagira na promocijske poruke u kojima se ističe da je proizvod siguran za okoliš, te pod njihovih utjecajem povremeno ili često donosi kupovne odluke i spreman je platiti 20% višu cijenu za ekološki prihvatljiv proizvod.

ekološka odgovornost; zeleni potrošači; segmentacija; Republika Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Consumer segmentation based on the level of environmental responsibility

nije evidentirano

environmental responsibility; green consumers; segmentation; Republic of Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

21 (2)

2009.

183-202

objavljeno

0353-4790

Povezanost rada

Ekonomija