Percepcija djece i mladih rizičnog ponašanja o značaju vršnjaka- kvalitativni pristup (CROSBI ID 158882)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Jeđud, Ivana
hrvatski
Percepcija djece i mladih rizičnog ponašanja o značaju vršnjaka- kvalitativni pristup
Rad je dio cjelovitog znanstveno-istraživačkog projekta "Socijalnopedagoška dijagnoza – participacija korisnika u procesu procjene potreba i planiranja intervencija" u kojem je sudjelovalo 40-ero djece i mladih. Korištena je kvalitativna metodologija i kvalitativna analiza teksta. Osnovni cilj rada je steći uvid u percepciju važnosti vršnjaka djece i mladih s poremećajima u ponašanju i/ili u riziku za razvoj poremećaja, unutar socijalnopedagoškog područja Vršnjaci i slobodno vrijeme. Zanimanje je usmjereno na to kako djeca i mladi doživljavaju svoje vršnjake, na koji način govore o prijateljima i prijateljstvu, kako prezentiraju načine i sadržaje druženja s vršnjacima te kako vide sebe u društvu vršnjaka. U radu su analizirane ukupno 472 izjave djece i mladih o vršnjacima i načinu provođenja slobodnog vremena. Na temelju analize izlučena su dva područja s pripadajućim kategorijama: Prijatelji (Prijateljstvo, Najbolji prijatelj, Očekivanja od prijatelja, Negativna iskustva s prijateljima, Doživljaj veze i partnerstva) i Društvo (Kriterij izbora društva, Doživljaj društva, Položaj u društvu, Doživljaj sebe u društvu, Odnos roditelja prema društvu i slobodnom vremenu). Djeca i mladi, sudionici ovog istraživanja procjenjuju druženje s vršnjacima kao izuzetno važno. Najčešće spominjani elementi u opisu društva i prijatelja su: pomoć i podrška, povjeravanje i povjerenje te uzajamno dijeljenje.
djeca i mladi; vršnjaci; društvo; prijatelji; kvalitativni pristup
nije evidentirano
engleski
Meaning of peers in perception of childern and youth with risk behaviour- qualitative approach
nije evidentirano
children and youth; peers; friends; qualitative approach
nije evidentirano