Doživljaj školskog (ne)uspjeha kod djece i mladih s poremećajima u ponašanju (CROSBI ID 158886)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Jeđud, Ivana ; Lebedina-Manzoni, Marija
hrvatski
Doživljaj školskog (ne)uspjeha kod djece i mladih s poremećajima u ponašanju
U projektu «Socijalnopedagoška dijagnoza- participacija korisnika u procesu procjene potreba i planiranja intervencija» sudjelovalo je 40-ero djece i mladih. 27-ero sudionika nalazilo se u procesu institucionalne dijagnostike dok je 13-ero bilo smješteno u stambenoj zajednici. U istraživanju se koristio polustrukturirani intervju s naglaskom na samoprezentaciju djece i mladih. Intervju je obuhvaćao sva važna područja života djece i mladih: o sebi, obitelj, škola, vršnjaci i slobodno vrijeme, normativne orijentacije, budućnost, strategije suočavanja, intervencije, poremećaji u ponašanju. Za obradu podataka korištena je kvalitativna metodologija. Kroz proces sažimanja, izvorne rečenice iz intervjua organizirane su u kategorije i dimenzije. Ovaj rad dio je cjelovitog istraživanja i bavi se područjem škole kroz sljedeće kategorije: doživljaj škole, odnos prema školi, promjene škole, način učenja, doživljaj učenja, doživljaj školskog uspjeha, odnos s nastavnicima, očekivanja od nastavnika, očekivanja nastavnika, položaj među vršnjacima. Elementi školskog uspjeha pokazali su se povezani s pozitivnim doživljajem škole, radnim navikama i samo-motivacijom za učenje, te dobrim odnosima s vršnjacima i nastavnicima. Neuspjeh je bio povezan uz negativan doživljaj škole, nepostojanje radnih navika i strukture učenja te osjećajem različitosti od vršnjaka što često rezultira bježanjem iz škole.
djeca i mladi; poremećaji u ponašanju; kvalitativna metodologija; školski uspjeh/ neuspjeh
nije evidentirano
engleski
Experineces of school failure in children and youth with behaviour disorders
nije evidentirano
children and youth; behaviour disorders; qualitative methodology; school success/ failure
nije evidentirano