Pedagoški pristup korpusno utemeljenoj izradbi kolokacijskoga rječnika strukovnoga nazivlja (CROSBI ID 159053)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bratanić, Maja ; Ostroški Anić, Ana
hrvatski
Pedagoški pristup korpusno utemeljenoj izradbi kolokacijskoga rječnika strukovnoga nazivlja
U radu se opisuje postupak izradbe specijaliziranoga i u tipološkom smislu inovativnoga terminološkoga kolokacijskog rječnika. Na temelju namjenski odabranoga uzorka engleskoga zrakoplovnog jezika – s ciljem da se precizno zahvati nazivlje i vokabular jezika struke za pilote i kontrolore letenja na globalno propisanoj razini – izrađen je opsežan popis (od gotovo 10 000) engleskih zrakoplovnih naziva i njihovih tipičnih leksičkih sveza. U njegovoj su izradbi sudjelovali studenti viših godišta studija aeronautike uz razmjerno jednostavnu korpusnolingvističku podršku. Ovakva djelomice računalno podržana metoda izlučivanja reprezentativnih terminologiziranih kolokacija na konkretnom se materijalu pokazala djelotovornijom od automatiziranijih pristupa, koji ne uzimaju u obzir sve kriterije odabira terminološki relevantnih leksičkih sveza, a i u odnosu na tradicionalne leksikografske i terminografske metode. Dobivena leksička građa izravno je primjenjiva kao “lijeva strana” dvojezičnih rječnika zrakoplovnoga nazivlja, zanimljiva za daljnja leksikološka istraživanja, ali i potencijalno iskoristiva za interaktivno usvajanje (stranoga) strukovnoga nazivlja.
kolokacijski rječnik; jezik struke; izlučivanje naziva
nije evidentirano
engleski
A Pedagogical Approach to a Corpus-driven Compilation of an LSP Collocational Dictionary
nije evidentirano
collocational dictionary; LSP; term extraction
nije evidentirano
Podaci o izdanju
58
2012.
39-54
objavljeno
0449-363X