O analizi doživljaja slike tijela: pregled rezultata istraživanja tijekom posljednjih 10 godina (CROSBI ID 558805)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Martinec , Renata ; Hojanić , Renata ; Miholić , Damir O analizi doživljaja slike tijela: pregled rezultata istraživanja tijekom posljednjih 10 godina // Plava knjiga sažetaka / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić Tavra, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.). Zagreb, 2007. str. 62-62

Martinec , Renata ; Hojanić , Renata ; Miholić , Damir

O analizi doživljaja slike tijela: pregled rezultata istraživanja tijekom posljednjih 10 godina

Veliki broj različitih istraživanja usmjerena su na proučavanje doživljaja vlastitog tijela u čovjeka, kao i na razmatranje brojnih čimbenika koji utječu na pojavu, sadržaj i strukturu poremećaja slike tijela. U različitim područjima motoričkih poremećaja i kroničnih bolesti (razvojni poremećaji, cerebralna trauma, amputacije, poremećaji hranjenja, maligne bolesti…) ovim problemom se bave stručnjaci iz različitih disciplina. Oni nastoje razmatrati entitet slika tijela u povezanosti sa različitim utjecajima edukacije, vjere, kulture, tradicije, kao i s različitim oblicima egzistencijalne anksioznosti, kao npr.: bol, strah od smrti, estetsko iskustvo, interpersonalna komunikacija, depresija, poremećaji libida, karakteristike ličnosti… Na osnovi takvog pristupa prikazan je pregled rezultata istraživanja koja su provođena u okviru znanstvenih projekata kojih je voditelj prof. dr. sc. Miroslav Prstačić, tijekom posljednjih 10 godina. Prikazani su rezultati dobiveni u postoperativnom liječenju i rehabilitaciji oboljelih od raka. Ispitivanja su provođena na raspoloživim uzorcima pacijenata na Odjelu za rehabilitaciju Klinike za tumore u Zagrebu, Klinici za nuklearnu medicinu i rehabilitaciju, Klinici za endokrinologiju, Institutu za kancerološka istraživanja «Claudius Regaud» u Francuskoj i na Odjelu za onkologiju Klinike za dječje bolesti u Zagrebu. Istraživanja su ostvarena u suradnji Odsjeka za studij motoričkih poremećaja, kroničnih bolesti i Art terapija na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i Hrvatske udruge za psihosocijalnu onkologiju. Na osnovi rezultata dobivenih uz primjenu Upitnik za procjenu doživljaja slike tijela i kvalitete života, Liste simptoma (SCL-90), Hamiltonove skale anksioznosti, Ljestvice za procjenu doživljaja boli, Modificirane vizualno-analogne skale za inducirane varijable (Prstačić-Desclaux, 1997), Simboličkog izražavanja uz primjenu projektivne vrijednosti crteža i Kolorigrama slike tijela, prikazan je također i utjecaj komplementarnih suportivnih terapija na promjene u doživljaju slike tijela i doživljaja sebe (Self-esteem) u pacijenata. Na toj osnovi prikazani su i neki aspekti psihosocijalne onkologije i razvoj interdisciplinarnosti u području rehabilitacijskih znanosti.

slika tijela; psihosocijalna onkologija; klinička procjena

On the analysis of body image experience: a survey of research results in the last ten years

body image; psychosocial oncology; clinical assessment