Obiteljska kohezivnost u kontekstu sukoba radne i obiteljske uloge roditelja (CROSBI ID 357030)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Berc, Gordana Obiteljska kohezivnost u kontekstu sukoba radne i obiteljske uloge roditelja / Janković, Josip (mentor); Zagreb, Pravni fakultet u Zagrebu, . 2009

Berc, Gordana

Janković, Josip

Obiteljska kohezivnost u kontekstu sukoba radne i obiteljske uloge roditelja

Glavni cilj istraživanja bio je utvrđivanje povezanosti između sukoba radne i obiteljske uloge s razinom obiteljske kohezivnosti i bitnim aspektima obiteljskog funkcioniranja. Uzorak čini 503 zaposlena roditelja predškolske djece. Rezultati su pokazali da su intimnost, socijalna podrška i uključenost roditelja u slobodne aktivnosti obitelji značajni i pozitivni prediktori obiteljske kohezivnosti. Sukobi u obitelji, roditeljski stres su značajni i negativni prediktori obiteljske kohezivnosti. Očevi i obrazovaniji ispitanici percipiraju kohezivnost jačom. Utvrđeno je da veća razina sukoba radne i obiteljske uloge roditelja donosi nižu razinu obiteljske kohezivnosti. Utvrđena je pozitivna korelacija između obiteljske kohezivnosti i obiteljskog zadovoljstva, pri čemu očevi i obrazovaniji ispitanici izvještavaju o većem obiteljskom zadovoljstvu od ostalih skupina ispitanika. U radu je predložen konceptualni model povezanosti između sukoba radne i obiteljske uloge i obiteljske kohezivnosti koji pokazuje da se sukob radne i obiteljske uloge manifestira na pojedinim aspektima funkcioniranja obitelji, obiteljskoj kohezivnosti i na razini zadovoljstva obiteljskim životom što predstavlja jedan od njegovih znanstvenih doprinosa. Rezultati istraživanja donose nove znanstvene spoznaje u razumijevanju obiteljskog funkcioniranja dvohraniteljskih obitelji s djecom predškolske dobi u nas te neke specifičnosti vezane uz pojavu sukoba radne i obiteljske uloge roditelja i obiteljske kohezivnosti.

obiteljska kohezivnost; sukob rad-obitelj; obitelj

Family cohesion in the context of the work-family conflict of parents

family cohesion; work-family conflict; family