Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vrijednosti za odgoj i samoodgoj (CROSBI ID 159455)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Lebedina Manzoni, Marija Vrijednosti za odgoj i samoodgoj // Dijalog i društvo, 2 (2007), 367-386

Podaci o odgovornosti

Lebedina Manzoni, Marija

hrvatski

Vrijednosti za odgoj i samoodgoj

Usvajanje vrijednosti u životu mladih ljudi od velike je važnosti za njihovo odrastanje, sticanje identiteta i cjelokupno ponašanje kao odgovornih i prosocijalno usmjerenih osoba. Imajući u vidu osnovne funkcije vrijednosti kroz standarde ponašanja, možemo ih promatrajući pojedince smatrati odgovornima za regulaciju funkcioniranja cjelokupne zajednice. Intenzivnim promjenama u okolini u kojoj živimo dolazi i do promjena u vrijednostima njenih članova. S obzirom da je populacija adolescenata na pragu svog intenzivnijeg uključivanja u život zajednice smatramo izuzetno važnim prepoznavanje njihovih vrijednosti. Na taj način moguće je razumjeti njihove potrebe, prioritete, odabire, ali i predvidjeti neka buduća ponašanja u životu mladih. Imajući na umu utjecaj okoline na usvajanje vrijednosti mladih, čini se mogućim sagledati i funkcioniranje cjelokupne zajednice u kojoj odrastaju. Cilj ovog rada je na uzorku populacije srednjoškolaca u gradu Zagrebu ispitati koje vrijednosti mladi smatraju važnim. Uzorak ispitanika čini 800 učenika trećih razreda različitih srednjih škola u gradu Zagrebu (10 razreda svih gimnazijskih usmjerenja-opća, jezična, prirodoslovno-matematička, klasična i katoličko-bogoslovna, te 10 razreda različitih strukovnih usmjerenja- frizerska, trgovačka, ekonomska, cestovna, medicinska, elektrotehnička, industrijaka, ugostiteljska, turistička i primijenjeno-umjetnička). U ispitivanju je korišten upitnik sa 37 tvrdnji sastavljen za potrebe ovog ispitivanja. Svaka tvrdnja procjenjivana je na skali od pet stupnjeva (od 1- potpuno nevažna, do 5- izuzetno važna vrijednost). Temeljem tvrdnji ispitane su radne vrijednosti, vrijednosti slobodnog vremena, psihofizičkog i socijalnog integriteta, te vrijednosti vezane uzdruštvenu osviještenost adolescenata. Osim rezultata o najvišim i najnižim vrijednostima adolescenata utvrđene su i razmatrane utvrđene razlike u vrijednostima ispitanika s obzirom na spol.

vrijednosti; adolescencija; utjecaj spola

nije evidentirano

engleski

Values for nurture and self-nurture

nije evidentirano

values; adolescence; gender

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2

2007.

367-386

objavljeno

1332-3210

Povezanost rada

Pedagogija