EFEKTI SLUŠNOG GLAZBENOG TRENINGA NA RAZVOJ SPOSOBNOSTI UČENIKA S TEŠKOĆAMA U OSNOVNOJ ŠKOLI (CROSBI ID 559126)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Heđever, Mladen ; Zlatarić, Sanda EFEKTI SLUŠNOG GLAZBENOG TRENINGA NA RAZVOJ SPOSOBNOSTI UČENIKA S TEŠKOĆAMA U OSNOVNOJ ŠKOLI // 5. Međunarodnom simpoziju o komplementarnim suportivnim terapijama «umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala Lovran, Hrvatska, 21.05.2009-24.05.2009

Heđever, Mladen ; Zlatarić, Sanda

EFEKTI SLUŠNOG GLAZBENOG TRENINGA NA RAZVOJ SPOSOBNOSTI UČENIKA S TEŠKOĆAMA U OSNOVNOJ ŠKOLI

Danas je uporaba glazbe u medicini i službeno priznata kao jedno od sredstava liječenja različitih bolesti i poteškoća. Glazba se sve češće uvodi u školske programe, ne samo kao glazbeni odgoj, već kao sredstvo za poboljšanje sposobnosti učenja i općeg razvoja djeteta. U našem istraživanju željeli smo dokazati da se uz glazbene poticaje kroz slušni integracijski trening mogu unaprijediti različite vještine na području učenja, ponašanja, kreativnosti, koncentracije i sl. U eksperimentalnoj skupini djece Oš Antuna Mihanovića , Osijek, koja je bila podvrgnuta slušnom integracijskom treningu sudjelovala su ukupno 22 učenika(10 djevojčica i 12 dječaka) prosječne dobi 8, 9 godina. Od toga, kod 11 učenika nisu evidentirane nikakve teškoće, dok su kod 11 učenika postojale teškoće( 4 učenika školuju se po prilagođenom programu), a od 7 ostalih učenika postoje teškoće u učenju, pisanju, čitanju, teškoće pažnje ili hiperaktivnost. Kontrolnu skupinu sačinjavalo je 9 učenika( 4 dječaka i 3 djevojčice) prosječne dobi 9 godina. Za sve ispitanike roditelji su uz pomoć terapeuta ispunili upitnik kojima su procijenili trenutne sposobnosti svoga djeteta. Po završetku terapije , nakon 4 mjeseca roditelji su ponovno ispunjavali isti upitnik. Utvrđivanje razlika u odgovorima na početku i na kraju terapije provedena je kroz statističku obrada pomoću T testa za zavisne uzorke. Ovaj je eksperiment pokazao da slušni integracijski trening kao jedan od oblika terapije glazbom pomaže u razvoju različitih sposobnosti kod učenika osnovne škole, te što su teškoće izraženije, učinak glazbenog slušnog treninga je pozitivniji.

slušni integracijski trening; učenici s teškoćama; osnovna škola

EFFECTS OF AUDITORY MUSIC THERAPY ON DEVELOPMENT CAPACITY STUDENTS WITH DIFFICULTIES IN THE SCHOOL

Auditory Music Therapy; students with disabilities; primary school