Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Organizacijske mogućnosti i pedagoške pretpostavke za implementaciju pedagoških ideja marije montessori u državnim školama (primarno obrazovanje) (CROSBI ID 357278)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Špoljar, Dunja Organizacijske mogućnosti i pedagoške pretpostavke za implementaciju pedagoških ideja marije montessori u državnim školama (primarno obrazovanje) / Matijević, Milan (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2007

Podaci o odgovornosti

Špoljar, Dunja

Matijević, Milan

hrvatski

Organizacijske mogućnosti i pedagoške pretpostavke za implementaciju pedagoških ideja marije montessori u državnim školama (primarno obrazovanje)

Svrha ovog rada je bila utvrditi opravdanost implementiranja Montessori rješenja u redovnu školu, te organizacijske mogućnosti i pedagoške pretpostavke za to. U ovom radu ispitano je kakve su promjene ostvarive uvođenjem Montessori rješenja u redovne, državne škole, te koliko su roditelji i učitelji na njih spremni. Empirijski dio ovog rada satoji se od tri zasebna istraživanja: kako učenici prihvaćaju uvođenje Montessori rješenja u redovnu školu – akcijsko istraživanje ; kako roditelji prihvaćaju uvođenje Montessori rješenja u redovnu školu – anketa ; kako učitelji procjenjuju mogućnost uvođenja konkretnih Montessori rješenja u redovnu školu – anketa. Akcijskim istraživanjem tijekom godinu i pol dana primjene takvih rješenja utvrđeno je da to zahtijeva dodatan angažman učitelja, posebno uređenu okolinu i pribor, te specifičnu dnevnu i tjednu organizaciju rada. Kod učenika se posebno razvijala samostalnost, samoučenje. Radije idu u školu. Tijekom provedenih aktivnosti učenici su prihvatili implementirana rješenja Marije Montessori i pri tome iskazivali zadovoljstvo. Učenici su posebno dobro napredovali uz ovakva pedagoška rješenja u matematici i prirodi i društvu dok je najviše poteškoća uočeno u savladavanju početnog čitanja i pisanja. Ispitani su stavovi roditelja, inicijalnom i finalnom anketom, o prihvaćenosti takvih rješenja kod svoje djece i njih samih. Ispitivanjem je potvrđeno da su prihvaćena Montessori rješenja i od djece i od roditelja i da su ti stavovi postojani. Roditelji su u potpunosti osvijestili potrebu primjene pedagoškog pluralizma u osnovnoj školi. Ispitani su i stavovi 80 učitelja o mogućnosti primjene Montessori rješenja. Učitelji smatraju mogućim i prihvatljivim uvođenje Montessori rješenja u redovnu školu. U stavovima učitelja prema primjeni Montessori rješenja ne postoje značajne razlike obzirom na stupanj školovanja i godine staža provedenih u nastavi. Uvođenje alternativnih rješenja u redovnu školu zahtijeva pojačan angažman učitelja u svakom obliku, ali i polučuje vrlo pozitivne rezultate kod učenika, kao i zadovoljstvo roditelja. Kod učenika se naročito razvija samostalnost i odgovornost te želja za znanjem i otkrivanjem znanja. Iako je Montessori pedagogija orijentirana na individualni rad, gotovo sva njena rješenja promjenjljiva su i u odjelima prosječnog broja učenika.

državna škola (primarno obrazovanje); Montessori pedagogija; okolina i pribor; organizacija rada; roditelji; učenici; učitelji; pedagoški pluralizam

nije evidentirano

engleski

Organizational capabilities pedagogical assumptions for implementing ideas maria montessori pedagogi in public schools (primary education)

nije evidentirano

State schools (primary education); Montessori Education; environment and equipment; labor organizations; parents; students; teachers; pedagogic pluralism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

171

03.07.2007.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano