Homogenizacija uvjeta prometa na dionici autoceste Sv. Rok-Maslenica (CROSBI ID 765344)
Druge vrste radova | ostali članci/prilozi
Podaci o odgovornosti
Gjetvaj, Goran ; Lončar, Goran ; Andročec, Vladimir ; Dolovčak, Robert ; Pušić, Velimir ; Šikić, Ane ; Živković, Franjo
hrvatski
Homogenizacija uvjeta prometa na dionici autoceste Sv. Rok-Maslenica
Na dionici autoceste Zagreb-Split izmedu južnog portala tunela Sv.Rok i Maslenickog mosta se javljaju vrlo jaki udari bure koji ugrožavaju sigurnost prometa. Da bi se povecala sigurnost i omogucilo kontinuirano odvijanja prometa, projektira se izgradnja burobrana. Kako se duž spomenutedionice trase, intenzitet i smjer bure mijenjaju, pojavila se potreba uspostavljanja približno jednakih uvjeta za vožnju duž cijele spomenute dionice.Iz tog razlogaje bilo potrebno odrediti najpovoljnijioblik, duljinu i položaj vjetrobranaza pojednesegmentekoje treba štititikako bi se homogeniziratiuvjeti duž trase. za potrebe ove homogenizacije se koriste postojeci podaci o predvidenoj i izmjerenoj brzini i smjeru bure (podaci od DHMZ-a), rezultati f1zikalnih i matematickih modela opstrujavanja oko ramih tipova vjetrobrana kao i dostupni podaci iz literature. Postojeca pravna regulativa definira najvecu dozvoljenu brzinu vjetra (10 minutni prosjek) pri kojoj se još smije odvijati promet. Maksimalna dozvoljena brzina vjetra pri kojoj se smije odvijati promet je definirana ovisno o stanju kolnika (suh, mokar ili zaleden) i o kategoriji vozila. Obzirom da je bura mahovit vjetar i da ne djeluje uvijek okomito na smjer kretanja vozila (da nisu bocni udari) u ovom radu je predložen nacin odredivanja mjerodavnog opterecanja vjetrom odnos nacin odredivanja dopuštene brzine vjetra obzirom na napadni kut.
homogenizacija; promet; dionica autoceste Sv. Rok-Maslenica
nije evidentirano
engleski
Homogenizacija uvjeta prometa na dionici autoceste Sv. Rok-Maslenica
nije evidentirano
homogenizacija; promet; dionica autoceste Sv. Rok-Maslenica
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Izvješće Hidrotehničkog laboratorija Građevinskog fakulteta br. 543
2004.
nije evidentirano
objavljeno