Tipizacija uzemljenja srednjenaponskih mreža (CROSBI ID 357335)

Milina, Slavko Tipizacija uzemljenja srednjenaponskih mreža / Vujević, Slavko (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2009

Milina, Slavko

Vujević, Slavko

Tipizacija uzemljenja srednjenaponskih mreža

U ovom diplomskom radu bio je zadatak proučiti i opisati problematiku uzemljenja srednjenaponskih mreža uzevši u obzir domaća i strana iskustva. Prvo poglavlje diplomskog rada je uvodno. U drugom poglavlju dana je tehnička preporuka za uzemljenje neutralne točke gdje se opisuju osnovni tehnički uvjeti te su određene jednopolne sheme za izbor sustava izvedbe uzemljenja neutralne točke. Treće poglavlje daje analizu parametara za izbor načina uzemljenja uzevši u obzir naponska naprezanja, vrijednosti dozemnih struja i otpornosti tla te kvalitetu električne energije. Uzeta su u obzir i termička naprezanja opreme kod jednopolnog kvara. U sljedećem poglavlju se opisuju iskustva zemalja Europske Unije s problematikom uzemljenja SN mreža. Uzeta su u obzir Francuska i Talijanska iskustva. Peto poglavlje nam daje uvid u varijante uzemljenja SN mreža. Na način uzemljenja neutralne točke utječu brojni čimbenici. Jedan od osnovnih je veličina kapacitivne struje.Velik broj korištenih načina uzemljenja neutralne točke u svijetu razlog je ustupaka između dva glavna i međusobno suprotna zahtjeva a to su smanjivanje amplitude struje zemljospoja, što može uzrokovati teškoće pri otkrivanju kvarova te dopuštanje većih amplituda struja zemljospoja, što olakšava detekciju zemljospoja, ali može uzrokovati opasne napone dodira, a u tom slučaju je i povečan broj ispada. Šesto poglavlje opisuje kriterije za uzemljenje neutralne točke srednjenaponskih mreža gdje smo zaključili da je osnovni kriterij prilikom prelaska mreže na rad s uzemljenom neutralnom točkom visina kapacitivne struje zemljospoja galvanski vezane mreže (IC).

Tipizacija; uzemljenje; srednjenaponske mreže

Typification of earthing of medium voltage networks

Typification; earthing; medium voltage networks