Mjerenje elektromagnetskih značajki tla (CROSBI ID 357336)

Radan, Andrija Mjerenje elektromagnetskih značajki tla / Vujević, Slavko (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2009

Radan, Andrija

Vujević, Slavko

Mjerenje elektromagnetskih značajki tla

U prvom poglavlju se ukratko opisuje tema ovog diplomskog rada. Navode se elektromagnetske značajke tla te se definiraju njihove vrijednosti u slobodnom prostoru tj. vakumu. Nakon toga naveli su se primjeri sustava na koje elektromagnetske značajke tla mogu imati veći utjecaj te dala smijernica za izbor mjernih metoda. U drugom poglavlju opisuju se i definiraju elektromagnetske značajke tla. Vidi se da se otpornost tla mijenja se u širokim granicama te za različite vrste tla poprima vrijednosti od nekoliko Km do nekoliko tisuća Km te da se sa povećanjem vlažnosti smanjuje i obratno. Za razliku od otpornosti specifična relativna dielektričnost varira u daleko manjim granicama no otpornost ali tañoer ovisi o vrsti tla i frekvenciji kao otpornost. U trećem poglavlju izvršen je izbor mjernih metoda te definiran sustav označavanja u njima prema IEE Std 356-2001, kao i područje primjene. Mjerne metode su podijeljene na lokacijske i laboratorijske. Svaka mjerna metoda te način mjerenja pojedinačno je opisan. U četvrtom poglavlju izvršeno je laboratorijsko mjerenje otpornosti uzorka tla U-I metodom, gdje se izmjerena otpornost uzorka tla na osnovu tri mjerenja u različitim uvijetima usporeñivala sa vrijednošću otpornosti tla koje je bilo predmet mjerenja na terenu, Wennerovom metodom geoelektričnog sondiranja. U petom poglavlju navedena je literatura, popis oznaka i kratica i zaključak do kojega se došlo na osnovu rada na ovom diplomskom radu.

mjerenje; elektromagnetske značajke; tlo

Measurement of electromagnetic parameters of earth

Measurement; electromagnetic parameters; earth