Katodna zaštita metalnih masa (CROSBI ID 357340)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Boban, Petar Katodna zaštita metalnih masa / Vujević, Slavko (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2009

Boban, Petar

Vujević, Slavko

Katodna zaštita metalnih masa

U ovom radu zadatak je bio opisati osnovne postavke sustava katodne zaštite. Tu smo u drugom poglavlju obrazložili: elektrokemijsku koroziju, proces katodne polarizacije, jakost korozijske struje, elektrolitički potencijal, nametnuti zaštitni potencijal koji je potreban da se konstrukcija zaštiti od korozije, te uvjete pri koji moraju biti zadovoljeni za korištenje sustava katodne zaštite. U trećem poglavlju smo opisali dva sustava katodne zaštite, sustav sa narinutom strujom i sustav sa žrtvenim anodama, te dali njihove osnovne karakteristike i područja njihove uporabe. Analizirali smo raspodjelu potencijala uzduž cjevovoda ograničene duljine. Sagledali smo vrst anoda koji se koriste u svakom od njih, analizirali vrijeme i efikasnost rada anoda, te jakost zaštitne struje. Kod sustava sa narinutom strujom opisane su pojne stanice koje osiguravaju struju zaštite. Na kraju poglavlja usporedili smo oba sustava u svrhu njihova izbora. U četvrtom poglavlju sagledan je primjer uporabe katodne zaštite sa narinutom strujom za zaštitu čeličnog cjevovoda. U poglavlju su opisana potrebna mjerenja na osnovu kojih se donosi odluka o tehničkom rješenju i osnovni elementi sustava. Prikazan je odabir anodnog ležišta, pojne stanice i načina rada za odabrani primjer. Ovo poglavlje namijenjeno je prvenstveno da se stekne uvid o potrebnim zaštitnim veličinama struje i potencijala koji osiguravaju zaštitu cjevovoda. Također je uspoređen trošak održavanja cjevovoda, sa i bez sustava zaštite.

katodna zaštita

Cathode protection of metal masses

cathode protection