Brodski električni sustavi (CROSBI ID 357341)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Omazić, Robert Brodski električni sustavi / Vujević, Slavko (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2009

Omazić, Robert

Vujević, Slavko

Brodski električni sustavi

Zadatak ovog rada bio je opisati brodske električne sustave pa je brod razmatran kao zasebni elektroenergetski sustav. Opisani su sustavi za proizvodnju, prijenos i potrošnju električne energije. Ukratko je opisan i srednjenaponski brodski elektroenergetski sustav te sigurnost i mjere zaštite, a dotaknuta je i povijest elektrifikacije broda. Uvodno poglavlje ukratko govori o razvoju eliktifikacije broda te ukratko dotiče izvore, trošila i prijenos električne energije na brodu. Drugo poglavlje detaljnije govori o osnovnim i pomoćnim izvorima električne energije tj. o generatorima, akumulatorskim baterijama, priključku na kopno i neprekidnom napajanju. U trećem poglavlju su općenito obrađene brodske električne mreže, sustavi za razdiobu električne energije i sustavi prijenosa za električnu propulziju. U četvrtom poglavlju su opisana trošila električne energije koja su podjeljena u četiri potpoglavlja. U prvom potpoglavlju su opisani elektromotorni pogoni, u drugom oplinska trošila, u trećem svjetlosna trošila dok su u četvrtom potpoglavlju nabrojena ostala trošila. Peto poglavlje govori o srednjenaponskom brodskom elektroenergetskom sustavu te o zaštiti brodske električne opreme i osoba na brodu. Također govori i o zaštiti broda od udara munje.

brod; električni sustavi

Ship electrical systems

ship; electrical systems