Srednjenaponski brodski elektroenergetski sustavi (CROSBI ID 357343)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Mihaljević, Katarina Srednjenaponski brodski elektroenergetski sustavi / Vujević, Slavko (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2009

Mihaljević, Katarina

Vujević, Slavko

Srednjenaponski brodski elektroenergetski sustavi

U ovom radu zadatak je bio opisati osnovne znacajke srednjenaponskog brodsko elektroenergetskog sustava koji se koristi na velikim brodovima s elektricnom propulzijom. Zapravo se radi o naponima iznad 1000 V koji su za brodske aplikacije visoki naponi s gornjom granicom od 15 kV. U drugom poglavlju dali smo opcenit prikaz funkcioniranja brodskog elektroenergetskog sustava, te u posebnom podpoglavlju objasnili razlog i nacin uvoðenja visokog napona, te njegove osnovne karakteristike. Trece poglavlje prikazuje nekoliko tipicnih shema brodskih visokonaponskih elektroenergetskih sustava. U cetvrtom poglavlju opisani su osnovni izvori energije, tipicni generatori koji se koriste na brodovima, te izvori za nužno napajanje koji se koriste kad su onemoguceni primarni izvori energije. Peto poglavlje daje pregled sustava i ureðaja za razdiobu i prijenos energije, od elektricnih mreža, preko transformatora i rasklopnih ploca do tipova pretvaraca. U šestom poglavlju prikazali smo osnovne znacajke elektricne propulzije i tipove motora koji se koriste, od motora direktno prikljucenih na mrežu, motora s promjenjivom brzinom. Opisali smo i najnoviji koncepte elektricne propulzije, azimut potisnike i mahunastu propulziju. Sedmo poglavlje govori o potrošacima elektricne energije, prvenstveno o elektromotornim pogonima koji su glavni potrošaci energije na srednjenaponskom nivou. S obzirom da bilo kakav kontakt s visokim naponom može biti smrtonosan posebna pažnja treba se posvetiti sigurnosnim procedurama da bi se zaštitili ureðaji u prvom redu od zemljospoja, te osoblje koje radi s tim ureðajima. O tome se govorilo u osmom poglavlju.

brod; elektroenergetski sustav; srednji napon

Medium voltage electric power systems in ships

ship; power system; medium voltage