Mjerenje kvalitete električne energije pomoću analizatora Fluke 435 (CROSBI ID 357346)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Primorac, Dražen Mjerenje kvalitete električne energije pomoću analizatora Fluke 435 / Vujević, Slavko (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2009

Primorac, Dražen

Vujević, Slavko

Mjerenje kvalitete električne energije pomoću analizatora Fluke 435

U ovom završnom radu je na temelju dostupne literature objašnjeno zašto je bitna kvaliteta električne energije te način provjere kvalitete. Kako je električna energija roba koja se prodaje na svjetskom tržištu ona je određena raznim normama među kojima su i norme o kvaliteti električne energije. U drugom poglavlju je opisan pojam kvalitete električne energije i norma EN 50160 koja se odnosi na to. Treće poglavlje sadrži kratki opis značajki kvalitete električne energije i tome je posvećen veći dio ovog završnog rada, a četvrto poglavlje opisuje potrebu za mjerenjem kvalitete električne energije i određene načine. Peto poglavlje opisuje analizator kvalitete električne energije Fluke 435 i način na koji se on spaja i koristi. Tu su opisane njegove mogućnosti, funkcije, način spajanja na mrežu i neki dodatni djelovi te su prikazani kataloški podaci. Šesto poglavlje sadrži rezultate mjerenja kvalitete električne energije u zgradi FESB-a. Ti rezultati su predstavljeni grafički i tu se jasno vidi da električna energija u zgradi FESB-a zadovoljava kriterije koje je postavila norma EN 50160 i na temelju koje Fluke 435 analizira električnu energiju. Razlog tome je to što smo imali neopterećeno trošilo i relativna blizina transformatorske stanice, pa nisu primjećena nikakva značajnija kolebanja praćenih parametara električne energije.

kvaliteta električne energije; mjerenje; Fluke

Electrical energy quality measurement using Fluke 435

electrical energy quality; measurement; Fluke