Metode za procjenu geoelektričnih značajki tla (CROSBI ID 357350)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Biskupović, Ante Metode za procjenu geoelektričnih značajki tla / Vujević, Slavko (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2008

Biskupović, Ante

Vujević, Slavko

Metode za procjenu geoelektričnih značajki tla

U ovom završnom radu, na osnovi dostupne literature, sistematizirani su najčešće korištene metode za procjenu geoelektričnih značajki tla. Ukratko su opisane mjerne metode i metode interpretacije rezultata mjerenja. Nakon čega pomoću programskog paketa EarthModel interpretirani su rezultati mjerenja prividne otporosti tla kod geoelektričnog sondiranja. U prvom poglavlju dan je kratki uvod gdje su nabrojeni osnovni geoelektrični parametri tla. Nakon čega se nabroje korištene metode za procjenu geoelektričnih značajki tla te razlog primjene. U drugom poglavlju opisana je metoda geoelektričnog sondiranja, mjerenjem pomoću Wennerove i Schlumbergerove metode te način mjerenja i određivanja prividne otpornosti iz izmjerenih podataka. U trećem poglavlju je kratko opisana metoda površinske impedancije te način mjerenja polja i impedancije tla. Četvrto poglavlje se odnosi na metodu širenja valova, način računanja impedancije površine i primjene u bušotinama odnosno pod zemljom. U petom poglavlju opisana je metoda zakretanja valova, tehnike mjerenja te jednadžbe zakretanja vala. U šestom poglavlju je opisana metoda impedancije sonde odnosno osnovne metode za mjerenje električna svojstva tla, način određivanja ulazne admitancije prijenosnog voda te električne parametre tla. Nakon toga objašnjene su tehnike mjerenja i primjene u bušotinama. U sedmom poglavlju opisana je metoda uzajamne impedancije, dane su osnovne strukture antena te način proračuna uzajamne impedancije za pojedinu strukturu. Nakon toga opisani su tehnike mjerenja i metode u bušotinama odnosno pod zemljom. Osmo poglavlje opisuje prijelazne elektromagnetske metode te način proračuna vodljivosti tla te je opisana impulsna metoda mjerenja. U devetom poglavlju je opisana metoda reflektonometrije u vremenskom području, način izvršenja, tehnike mjerenja te proračun za impedanciju i koeficijent refleksije. Deseto poglavlje opisuje mjerenje otpornosti u laboratoriju, način izvršenja i određivanja prividne otpornosti tla. Jedanaesto poglavlje opisuje metodu kapacitivnosti, način izvršenja i postupak za određivanje dielektričnost tla. U dvanaestom poglavlju je dana teorijska podloga za interpretaciju rezultate mjerenja prividne otpornosti pomoću programskog paketa EarthModel, nakon čega je dan primjer interpretacije zadatka u programskom paketu EarthModel.

geoelektrične značajke tla; metode; procjena

Methods for assessment of geoelectrical parameters of ground

geoelectrical parameters of ground; methods; assessement