Kvaliteta električne energije sa stanovišta uzemljenja (CROSBI ID 357351)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Gotovac, Ivana Kvaliteta električne energije sa stanovišta uzemljenja / Vujević, Slavko (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2008

Gotovac, Ivana

Vujević, Slavko

Kvaliteta električne energije sa stanovišta uzemljenja

U ovom završnom radu, na osnovi dostupne literature, ukratko su sagledani različiti aspekti kvalitete električne energije, a posebna pažnja je posvećena utjecaju značajki uzemljivačkog sustava na kvalitetu električne energije. Električna energija je roba s kojom se trguje na otvorenom tržištu, a koja mora ispunjavati zadane kriterije kvalitete. Stoga je glavnina ovog rada posvećena osnovnim značajkama kvalitete električne energije, osnovama sustava uzemljenja i načinima mjerenja samih smetnji tako i same kvalitete električne energije. U drugom poglavlju, osim pojma kvalitete električne energije, opisane su neke od normi vezanih za kvalitetu, odnosno svrha i obilježje tih normi. Treće poglavlje se odnosi na značajke kvalitete električne energije. Tu je dan detaljan opis obilježja svih parametara. U četvrtom poglavlju, obrađen je utjecaj sustava uzemljenja na kvalitetu električne energije budući da sustav uzemljenja i način uzemljenja imaju velik utjecaj na kvalitetu električne energije. U petom poglavlju, obrađeni su načini mjerenja kvalitete električne enrgije, uz opis mogućnosti postojećih uređaja za mjerenje kvalitete električne enrgije. Nadzor kvalitete električne energije zahtijeva posebno razvijene metode za izračun značajki kvalitete električne energije i jasno definirane granice tih značajki za usporedbu s izmjerenim vrijednostima. U istom poglavlju, opisani su neki od načina praćenja kvalitete električne energije pomoću novijih uređaja kao što je npr. FLUKE 435.

kvaliteta električne energije; uzemljenje

Quality of electrical energy with regards to grounding

electrical energy quality; grounding