Zaštita od statičkog elektriciteta (CROSBI ID 357352)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Glavić, Josip Zaštita od statičkog elektriciteta / Vujević, Slavko (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2009

Glavić, Josip

Vujević, Slavko

Zaštita od statičkog elektriciteta

U ovom radu zadatak je bio opisati osnovne teorijske postavke statičkog elektriciteta. Tu smo u teorijskoj podlozi definirali neke pojmove kao što su: električno polje, jakost električnog polja, električni potencijal, električni tok, influencija, polarizacija, vektor električnog pomaka, kapacitet, rad i energija u električnom polju te sila u električnom polju. U trećem i četvrtom poglavlju smo opisali nastajanje statičkog elektriciteta, te njegovu pojavu u svakodnevnom životu. U petom poglavlju sagledali smo moguće opasnosti i štete uslijed pražnjenja statičkog elektriciteta. Dotakli smo se i atmosferskog statičkog elektriciteta u šestom poglavlju. Težište rada je na opisu metoda za zaštitu od štetnih učinaka statičkog elektriciteta. Sedmo poglavlje govori o mjerama zaštite od statičkog elektriciteta pod kojim podrazumjevamo: uzemljenje, održavanje odgovarajuće vlage u zraku, ionizacija zraka, antistatička preparacija, povećanje vodljivosti loše vodljivih materijala i odvođenje statičkog elektriciteta influencijom. Također smo se dotakli i mjera zaštite u eksplozivnim sredinama, zaštite zapaljivih i loševodljivih tekućina, osobne zaštite te zaštite u industriji. Da bi se uopće mogle provoditi mjere zaštite potrebno je redovno mjeriti statički elektricitet odgovarajućim instrumentima. O tom je bilo govora u osmom poglavlju.

statički elektricitet; zaštita

Protection from static electricity

static electricity; protection