Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

INTEGRACIJA I SOCIJALNE VJEŠTINE UČENIKA OŠTEĆENA VIDA NIŽEG ŠKOLSKOG UZRASTA (CROSBI ID 40572)

Prilog u knjizi | ostalo

Bilić-Prcić, Ante ; Runjić, Tina INTEGRACIJA I SOCIJALNE VJEŠTINE UČENIKA OŠTEĆENA VIDA NIŽEG ŠKOLSKOG UZRASTA // Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Matejić-Đuričić, Zorica (ur.). Beograd: Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu, 2009. str. 559-568

Podaci o odgovornosti

Bilić-Prcić, Ante ; Runjić, Tina

hrvatski

INTEGRACIJA I SOCIJALNE VJEŠTINE UČENIKA OŠTEĆENA VIDA NIŽEG ŠKOLSKOG UZRASTA

Proces integracije slijepe i slabovidne djece u potpunosti će ostvariti svoju svrhu samo onda kada takva djeca budu imala mogućnosti učiti odgovarajuća socijalna ponašanja kroz pozitivne relacije s vršnjacima bez oštećenja. Stoga se uspješnost uključivanja djece oštećena vida u redovne razrede ne može procjenjivati samo putem njihovih akademskih postignuća (školskog uspjeha) nego se procjenom moraju obuhvatiti i njihova postignuća u socijalnim vještinama. Nedostatak prethodnog treninga, kao i aktivne podrške učiteljima u redovnom razredu, ograničene socijalne, kognitivne i motoričke kompetencije djece s oštećenjem vida često rezultiraju negativnim iskustvima u redovnoj školi. Područje socijalnih vještina ove djece je dodatno ugroženo i zbog toga što vidne informacije imaju veliku ulogu u učenju i primjeni socijalnih vještina koje su neophodne za prihvaćanje od strane vršnjaka. Istraživanjem prezentiranim u ovom radu obuhvaćeno je 40 (N=40) učenika nižeg školskog uzrasta. Programom odgoja i obrazovanja u redovnim školama Republike Hrvatske obuhvaćeno je 28 učenika, a 12 učenika pohađalo je Centar za odgoj i obrazovanje „Vinko Bek“ u Zagrebu. Socijalne vještine su procijenjene subskalom socijalnih vještina instrumenta Social Skills Rating System (Gresham i Eliot, 1990). Rezultati su pokazali da postoji razlika u socijalnim vještinama između integriranih učenika i učenika koji su pohađali Centar „Vinko Bek“ u području asertivnosti, empatije i samokontrole, dok u području kooperativnosti nema razlika.

socijalne vještine, djeca oštećena vida, integracija, rehabilitacija

nije evidentirano

engleski

INTEGRATION AND SOCIAL SKILLS OF VISUAL IMPAIRED CHILDREN OF LOWER SCHOOL-AGE

nije evidentirano

social skills, visual impaired children, integration, rehabilitation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

559-568.

objavljeno

Podaci o knjizi

Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji

Matejić-Đuričić, Zorica

Beograd: Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu

2009.

978-86-80113-84-5

Povezanost rada

Pedagogija