Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kvaliteta planiranja i poslovnog uspjeha hotela (CROSBI ID 357370)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Karamarko, Nikola Kvaliteta planiranja i poslovnog uspjeha hotela / Avelini Holjevac, Ivanka (mentor); Opatija, Fakultet za turistički i hotelski menadžment, . 2003

Podaci o odgovornosti

Karamarko, Nikola

Avelini Holjevac, Ivanka

hrvatski

Kvaliteta planiranja i poslovnog uspjeha hotela

U suodnosu afirmacije kvalitete i poslovnoga uspjeha hotela postavljeni problem istraživanja jest činjenica o zaostajanju poslovnoga uspjeha hrvatskih hotela za prosjekom svjetskih i europskih hotela. Iz tako postavljenoga problema istraživanja definiran je predmet znanstvenoga istraživanja, a to je odnos između kvalitete i poslovnoga uspjeha hotela, odnosno veza između standarda poslovnog planiranja i poslovnog uspjeha hotela. Polazeći od problema i predmeta istraživanja postavljena je hipoteza: Kvaliteta poslovnoga uspjeha hotela temelji se na međunarodnim hotelskim standardima, kao i standardima izrade poslovnoga plana svakoga hotela. Međunarodni hotelski standardi čine temelj kvalitete i uspjeha hotela, kao i sustav upravljačkih standarda za managersko upravljanje. Naglasak se stavlja na međunarodne standarde «Uniform System of Accounts for the Lodging Industry« (USALI) i na ISO standarde 9001 : 2000. U standardima izrade poslovnoga plana hotela obuhvaćeni su obavezni nacionalni standardi i propisani su vlastiti standardi hotela kao sustav standardnih pravila i postupaka (SPP). Kroz SPP uvođenja kontrolinga u hotel propisani su poslovni standardi: planiranja i izrade plana, organiziranja, izvještavanja - managerski informacijski sustav (MIS) i dr. Opći je cilj istraživanja je dokazivanje veze između većega poslovnog uspjeha svjetskih i europskih hotela, koji se temelji na međunarodnim hotelskih standardima, i manjeg uspjeha hrvatskih hotela, koji te standarde tek počinju uvoditi. Posebni su ciljevi: definiranje standarda poslovnoga plana hotela i standarda paralelnoga izvještavanja o ostvarenom poslovnom uspjehu hotela po svim odjelima ; te utvrđivanje značaja upravljačke kontrole za pravovremeno, kvalitetno i racionalno mjerenje i ocjenjivanje poslovnoga uspjeha hotela. Rezultati istraživanja temeljem usporedbe istih ključnih pokazatelja na prosjeku hrvatskih, svjetskih i europskih hotela pokazuju znatno veći uspjeh svjetskih i europskih hotela, koji se temelji na međunarodnim hotelskim standardima. Znatno je manji uspjeh hrvatskih hotela u svim ključnim pokazateljima prema USALI zbog tek započetoga uvođenja tih standarda i povezivanja s međunarodnim brandovima kao zaštićenim markama kvalitete. Kvaliteta plana i poslovni uspjeh hotela definirani su standardima planiranja i izvještavanja za strateške i operativne planove hotela prema USALI, kao i za pojedinačne planove i izvještaje odjela hotela. Značaj upravljačke kontrole utvrđen je propisanim SPP uvođenja kontrolinga u hotel. Kontroling kao upravljačka kontrola učinio je hotelsku industriju vrlo dinamičnom, kvalitetnom i poslovno uspješnom jer se akcent upravljanja stavlja, pored korektivne kontrole – unazad, na preventivnu kontrolu – unaprijed. Važnost kvalitete planiranja i poslovni uspjeh hotela određuju: međunarodni hotelski standardi USALI i ISO i razina primjene tih standarda u svakom hotelu, uvođenje kontrolinga i MIS-a, primjena ostalih SPP – a za upravljanje kvalitetom i dobiti hotela, kvaliteta managera i standardi kadrova, poslovni uspjeh svakog odjela hotela i dr. Viši standardi planiranja daju višu kvalitetu plana i veći poslovni uspjeh hotela. Tržišno restrukturiranje i saniranje naših hotela mora započeti uvođenjem USALI-a. Standarde hotela određuju gosti hotela. Manageri ih moraju propisati kao obavezne i preporučljive standarde. Viša je kvaliteta u hotelu besplatna i donosi veću dobit svima. To pokazuje veći uspjeh hotela koji su pridruženi brandovima. Hotelski brand je viša priznata, poznata i tražena kvaliteta hotela koja sadrži višak vrijednosti u zaštićenom «know – how». Standardi potiču stvaranje vlastitih i / ili kupovinu uspješnih hotelskih brandova kao put do veće kvalitete i poslovnoga uspjeha. Oni potiču i stvaranje nacionalnih managementskih tvrtki. Osobno upravljanje managera i samoupravljanje kvalitetom zaposlenih prema sustavu SPP, ključ je stalnoga uspješnog poslovanja hotela. Standardi su slika uspješnosti hotela i pokazatelji managerima i vlasnicima i lokalnoj i nacionalnoj zajednici za vođenje konkurentske poslovne i razvojne politike hotelske industrije.

međunarodni hotelski standardi; standardi poslovnog planiranja; poslovni uspjeh hotela; upravljanje hotelom

nije evidentirano

engleski

Quality of Planning and Business success in Hotels

nije evidentirano

International Hospitality Industry Standard; Business Planning Standard; Business succes in Hotels; Hotel Management

nije evidentirano

Podaci o izdanju

215

25.11.2003.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za turistički i hotelski menadžment

Opatija

Povezanost rada

Ekonomija