Međuovisnost zadovoljstva na radu radnika znanja i organizacijskih performansi (CROSBI ID 357449)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Bakotić, Danica
Goić, Srećko
hrvatski
Međuovisnost zadovoljstva na radu radnika znanja i organizacijskih performansi
Cilj ove doktorske disertacije odnosio se na unaprjeđenje spoznaja o međuovisnosti zadovoljstva na radu i organizacijskih performansi, koncentrirajući se na jednu specifičnu kategoriju radnika, radnika od rastuće društvene važnosti, a to su radnici znanja – „investitori“ novog doba koji drže ključ stvaranja vrijednosti u novoj ekonomiji. U teorijskom dijelu disertacije sistematizirani su i analizirani temeljni pojmovi bitni za razumijevanje koncepata kojima se ova disertacija bavi, a to su zadovoljstvo na radu, radnici znanja, te načini mjerenja organizacijskih performansi. Elaboracija ovih pojmova temeljena je na postojećim teorijskim i empirijskim spoznajama što je stvorilo osnovu za formiranje konceptualnog modela ove disertacije i provedbu empirijskog istraživanja. Empirijskim istraživanjem na uzorku od 40 poduzeća i 5 806 radnika, dokazana je povezanost zadovoljstva na radu radnika znanja i organizacijskih performansi. Nadalje, utvrđeno je da radnici znanja iskazuju veće zadovoljstvo na radu od ostalih radnika. Stoga bi se moglo zaključiti da povećanjem udjela radnika znanja u ukupnom broju radnika, odnosno povećavanjem razine obrazovanja svojih radnika, poduzeća mogu unaprijediti organizacijske performanse. Sljedeća značajna spoznaja generirana empirijskim istraživanjem odnosi se na potrebu za diferenciranim modelima unaprjeđenja zadovoljstva na radu radnika znanja i ostalih radnika, kao i na determinirajuću ulogu individualnih karakteristika radnika u stvaranju ukupnog zadovoljstva na radu radnika znanja. Najznačajniji doprinos ove disertacije vjerojatno se nalazi u afirmaciji često puta kritizirane i preispitivane Herzbergove teorije zadovoljstva na radu. Naime, obradom rezultata širokog empirijskog istraživanja dokazano je različito ponašanje ekstrinzičnih i intrinzičnih faktora prilikom njihovog utjecaja na zadovoljstvo na radu radnika znanja, što u osnovi znači da će izostanak ekstrinzičnih faktora izazvati nezadovoljstvo, a prisutnost intrinzičnih će stvoriti zadovoljstvo na radu.
zadovoljstvo na radu; radnici znanja; organizacijske performanse
nije evidentirano
engleski
Interdependence between knowledge workers' job satisfaction and organizational performance
nije evidentirano
job satisfaction; knowledge workers; organizational performance
nije evidentirano
Podaci o izdanju
317
30.06.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet u Splitu
Split