Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Philosophical Issuess of Tourism ; John Tribe (ur.) ; Bristol, Buffalo, Toronto : Channel View Publications, 2009. ; str. 302 (CROSBI ID 160151)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Demonja, Damir Philosophical Issuess of Tourism ; John Tribe (ur.) ; Bristol, Buffalo, Toronto : Channel View Publications, 2009. ; str. 302 // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 19 (2010), 4-5 (108-109); 908-910

Podaci o odgovornosti

Demonja, Damir

hrvatski

Philosophical Issuess of Tourism ; John Tribe (ur.) ; Bristol, Buffalo, Toronto : Channel View Publications, 2009. ; str. 302

Usprkos ekspanziji znanja o turizmu, neka područja i dalje su neistraživana, pa sveobuhvatno proučavanje filozofskih pitanja turizma predstavlja «pukotinu» u znanju. Stoga je glavni cilj ove knjige bilo početno «mapiranje» i novi pogled u naprijed spomenuto područje. U toj namjeri, u okviru pojmova istine, ljepote i vrline, raspravljaju se ključna filozofska pitanja kao što su: Što je turizam? Tko je turist? Što je mudrost? Što znači nešto znati? Što je stvarnost? Zašto se neke destinacije smatraju lijepima? Zašto je turizam poželjan? Što je dobar, a što loš turizam? Koji su poželjni krajevi?. Urednik John Tribe, profesor turizma na sveučilištu Surrey, Ujedinjeno Kraljevstvo, i autori tekstova, njih dvadeset, željeli su premostiti jaz koji postoji u shvaćanju nekih filozofskih pitanja koja omogućavaju suvremeno razumijevanje turizma. Knjiga je podijeljena na tri cjeline, svaka s po pet poglavlja, koje se bave promišljanjem: 1. Istine: stvarnosti, znanja i vještine, 2. Ljepote: blagostanja, estetike i umjetnosti, i 3. Vrlina: etike, vrijednosti i dobrog života. Koristeći tri Aristotelova transcendentalna entiteta: istinu (verum), ljepotu (pulchrum) i vrlinu (bonum), urednik ove knjige, John Tribe, i suradnici, pokušavaju, i u tome uspijevaju, raskriti razumijevanje samostalnog postojanja socijalnog svijeta koji čini turizam. Već i sam sadržaj jasno pokazuje da ova knjiga predstavlja znakovito unaprijeđenje konceptualnih i metodoloških istraživanja turizma. Urednik knjige umješno je povezao posebnost i integritet pojedinih poglavlja u konceptualnu cjelinu opirući se iskušenju da, kao svojevrsni pogovor, pokuša predstaviti novu univerzalnu teoriju turizma, kakva je dobro «upakirana» u posljednjem poglavlju. Na tome mu ne bi trebalo previše zamjeriti, jer bi na taj način, možda, bila zatvorena rasprava koja će se sada moći nesputano razvijati. Proučavanje turizma je multidisciplinarno i treba se nadati da će ovakva knjiga privući, odnosno zaintrigirati teologe, filozofe, povjesničare i brojne druge autore/istraživače s ostalih područja da se bave istraživanjem filozofije turizma. Riječ je o jedinstvenoj, inovativnoj, na svojevrstan način revolucionarnoj knjizi, u kojoj, možda, nedostaju neke teme, koje bi istraživanju dale dodatnu vrijednost. Primjerice, povijest filozofije obiluje filozofima koji su, svaki na svoj način, doživljavali/tretirali putnike. Tako, primjerice, Platon u svojim «Zakonima» navodi zakonske odredbe za putnike u grčke gradove-države, a Sveti Benedikt, pak, jasno tumači brojne zakonske odredbe koje se tiču smještaja putnika u redovničkim odmorištima, itd. Mnogo toga može se naučiti o tome kako su različite filozofije tretirale turiste, putnike, nomade. No, bez obzira na spomenuti komentar, cilj ove knjige, da se počne smanjivati jaz u shvaćanju nekih filozofskih pitanja koja će pomoći razumijevanje suvremenog turizma, nedvojbeno je ispunjen. Ova knjiga je pravi filozofski temelj, čvrsta baza za nastavak zadatka daljnjeg proučavanja turizma. Njezin cilj bio je da poveže discipline filozofije i turizma, omogući analize i primjenu filozofskih pitanja u turizmu, usredotočivši se na tri ključna područja: znanje, estetiku i vrijednosti. Neobično novo, svježe je bilo vidjeti kako se potencijali turizma odnose prema vrijednostima kao što su istina, ljepota i vrlina. Sva poglavlja vrlo su teoretična, inspirativna i obrađuju važna pitanja o budućoj ulozi turizma u društvenom razvoju. Promjene globalne svijesti raspravljene u ovoj knjizi, koja se pojavila u pravom trenutku, sugeriraju da uspješni razvoj turizma mora biti revidiran s vrijednostima kao što su etika, estetika i znanje kao kritičnim komponentama. Ova filozofska knjiga istodobno je nadahnjujuća, provokativna i informativna.

turizam; filozofija; turist; mudrost; istina; ljepota; vrlina.

nije evidentirano

engleski

Philosophical Issuess of Tourism ; John Tribe (Ed.) ; Bristol, Buffalo, Toronto : Channel View Publications, 2009. ; pp 302

nije evidentirano

tourism; philosophy; tourist; wisdom; truth; beauty; virtue.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (4-5 (108-109))

2010.

908-910

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Sociologija, Filozofija, Etnologija i antropologija

Poveznice
Indeksiranost