Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uvod u problematiku oštećenja sluha (CROSBI ID 160175)

Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Bradarić-Jončić, Sandra ; Mohr, Renata Uvod u problematiku oštećenja sluha // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 53 (2010), 2; 55-62

Podaci o odgovornosti

Bradarić-Jončić, Sandra ; Mohr, Renata

hrvatski

Uvod u problematiku oštećenja sluha

U radu se objašnjavaju pojmovi vezani uz oštećenja sluha koji su bitni za bolje razumijevanje IFLA-inih Smjernica za pružanje knjižničnih usluga gluhima. Definiraju se osnovni pojmovi vezani uz oštećenja sluha: prenatalni, perinatalni i postnatalni uzroci oštećenja sluha, različite vrste oštećenja sluha: po stupnju (gluhoća, nagluhost), po vremenu nastanka (prelingvalna, postlingvalna) te po lokaciji oštećenja (provodna, perceptivna i mješovita oštećenja sluha). Zatim su prikazane osobitosti komunikacije osoba oštećena sluha, s posebnim osvrtom na vidove komunikacije specifične upravo za ove osoba: čitanje s usta i manualne oblike komunikacije – ručne abecede, simultanu znakovno-govornu komunikaciju i znakovni jezik. Nadalje su prikazana osnovna obilježja dvaju glavnih pristupa u edukaciji gluhe djece – onog koji zabranjuje upotrebu manualnih oblika komunikacije i onoga koji je dozvoljava i potiče, čije pristalice intenzivno polemiziraju već 200 godina. Iznimna heterogenost populacije osoba oštećena sluha unazad 15-ak godina još se više povećala revolucionarnom pojavom kohlearnih implantata. Heterogenost populacije svakako zahtijeva postojanje više različitih alternativa u edukaciji djece oštećena sluha. Na kraju su izloženi načini na kojima se gluhima može omogućiti jednak pristup informacijama kakav imaju i čujuće osobe, što je imperativ u suvremenom svijetu glede ostvarivanja ljudskih prava osoba oštećena sluha, kako ih preporuča Svjetska federacija gluhih. Suština prilagodbi koje je potrebno učiniti jest da gluha osoba treba primiti potpunu informaciju i to s lakoćom, i u jeziku/modalitetu percepcije kojega preferira.

oštećenja sluha ; gluhoća ; nagluhost ; znakovni jezik

nije evidentirano

engleski

Introduction to hearing impairments

nije evidentirano

hearing impairments ; deafness ; hard of hearing ; sign language

nije evidentirano

Podaci o izdanju

53 (2)

2010.

55-62

objavljeno

0507-1925

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost