Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prezent u slušnooštećenih srednjoškolaca (CROSBI ID 559619)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Mohr, Renata ; Bradarić-Jončić, Sandra Prezent u slušnooštećenih srednjoškolaca // Prostor i vrijeme u jeziku: jezik u prostoru i vremenu / Space and time in language: language in space and time. Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2009. str. 41-41

Podaci o odgovornosti

Mohr, Renata ; Bradarić-Jončić, Sandra

hrvatski

Prezent u slušnooštećenih srednjoškolaca

Ispitivanje je provedeno na uzorku od 41 ispitanika oštećena sluha (gluhi s klasičnim slušnim aparatom, gluhi s umjetnom pužnicom te nagluhi ispitanici) zadacima nadopunjavanja jednostavnih rečenica sa strukturom SPO glagolima u svim licima prezenta. Pokazalo se da slušnooštećeni srednjoškolci polovično vladaju prezentom glagola (prosječna uspješnost na testu iznosi 59%), da najbolje vladaju glagolima na ATI – am, ITI – im te ETI – im, a najslabije vladaju glagolima na NUTI-nem i VATI - jem. Nadalje, najslabije vladaju III, pa zatim II licem množine, dok ostalim licima vladaju podjednako bolje, relativno najbolje I licem jednine. Ovi rezultati slični su rezultatima koje postižu stranci koji uče hrvatski kao drugi/strani jezik. Nagluhi ispitanici postigli su značajno bolje rezultate u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom, ali ne i od gluhih s klasičnim slušnim pomagalima. Gluhi ispitanici s klasičnim pomagalima nisu postigli slabije rezultate na testu u odnosu na ispitanike s kohlearnim implantatom. Radi se o poznatom učinku kasne implantacije na govorno-jezični razvoj. Ispitanici integrirani u redovne škole značajno bolje vladaju prezentom ispitanih glagola od ispitanika iz posebne škole, kao što je bilo i za očekivati. Ispitanici s gluhim članovima obitelji nisu postigli bolje rezultate od ispitanika bez gluhih članova obitelji.

oštećenja sluha; prezent; glagolska morfologija

nije evidentirano

engleski

Present tense skills in hearing-impaired secondary school students

nije evidentirano

hearing impairments; present tense; verb morphology

nije evidentirano

Podaci o prilogu

41-41.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Prostor i vrijeme u jeziku: jezik u prostoru i vremenu / Space and time in language: language in space and time

Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)

Podaci o skupu

Prostor i vrijeme u jeziku: jezik u prostoru i vremenu / Space and time in language: language in space and time

poster

23.05.2009-25.05.2009

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija