Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Profiliranje učiteljskih kompetencija (CROSBI ID 160186)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Lončarić, Darko ; Pejić Papak, Petra Profiliranje učiteljskih kompetencija // Odgojne znanosti, 11 (2009), 2; 227-243

Podaci o odgovornosti

Lončarić, Darko ; Pejić Papak, Petra

hrvatski

Profiliranje učiteljskih kompetencija

Niz reformskih procesa visokog obrazovanja doveo je do reformuliranja odgojno-obrazovnih ciljeva koji se sve manje referiraju na to što nastavnik mora, a sve više na to što učenik može nakon aktivnog sudjelovanja u nastavnom procesu. Sve veći broj visokoškolskih nastavnika suočava se sa zahtjevom formuliranja nastavnih ciljeva u terminima kompetencija i ishoda učenja. Pri tome, za osmišljavanje primjerenih ishoda učenja na razini nastavnog predmeta ili sata, nastavnici moraju imati čvrsti oslonac u precizno i jasno definiranim kompetencijama na razini nastavnog programa, koje pak moraju biti u suglasju s područnim kompetencijama unutar pojedine struke i Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Trenutno su u nastajanju mnogi važni dokumenti koji definiraju kompetencijski profil učitelja razredne nastave. Osnovni cilj ovog rada je javnosti pružiti pregled europskih i nacionalnih politika u području obrazovanja učitelja, kompetencija i kvalifikacija općenito te pregled zahtjeva koje pred učitelje postavlja suvremeni kurikulum uz primjere nacionalnih smjernica i standarda s opisima učiteljskih kompetencija. Temeljem analize svih navedenih elemenata formuliran je prijedlog kompetencijskog profila učitelja koji može poslužiti kao poticaj za promišljanje o sadržaju i strukturi područno-stručnih kompetencija učitelja, kao i poticaj za širu raspravu o jedinstvenim kriterijima obrazovanja učitelja i kompetencijama na razini programa učiteljskih studija.

ishodi učenja; kompetencije; kvalifikacije; učitelji

nije evidentirano

engleski

Profiling teacher competences

nije evidentirano

learning outcomes; competences; qualifications; teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

11 (2)

2009.

227-243

objavljeno

1846-1204

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija