Profiliranje učiteljskih kompetencija (CROSBI ID 160186)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Lončarić, Darko ; Pejić Papak, Petra
hrvatski
Profiliranje učiteljskih kompetencija
Niz reformskih procesa visokog obrazovanja doveo je do reformuliranja odgojno-obrazovnih ciljeva koji se sve manje referiraju na to što nastavnik mora, a sve više na to što učenik može nakon aktivnog sudjelovanja u nastavnom procesu. Sve veći broj visokoškolskih nastavnika suočava se sa zahtjevom formuliranja nastavnih ciljeva u terminima kompetencija i ishoda učenja. Pri tome, za osmišljavanje primjerenih ishoda učenja na razini nastavnog predmeta ili sata, nastavnici moraju imati čvrsti oslonac u precizno i jasno definiranim kompetencijama na razini nastavnog programa, koje pak moraju biti u suglasju s područnim kompetencijama unutar pojedine struke i Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Trenutno su u nastajanju mnogi važni dokumenti koji definiraju kompetencijski profil učitelja razredne nastave. Osnovni cilj ovog rada je javnosti pružiti pregled europskih i nacionalnih politika u području obrazovanja učitelja, kompetencija i kvalifikacija općenito te pregled zahtjeva koje pred učitelje postavlja suvremeni kurikulum uz primjere nacionalnih smjernica i standarda s opisima učiteljskih kompetencija. Temeljem analize svih navedenih elemenata formuliran je prijedlog kompetencijskog profila učitelja koji može poslužiti kao poticaj za promišljanje o sadržaju i strukturi područno-stručnih kompetencija učitelja, kao i poticaj za širu raspravu o jedinstvenim kriterijima obrazovanja učitelja i kompetencijama na razini programa učiteljskih studija.
ishodi učenja; kompetencije; kvalifikacije; učitelji
nije evidentirano
engleski
Profiling teacher competences
nije evidentirano
learning outcomes; competences; qualifications; teachers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Psihologija, Pedagogija