Slojevi pogleda (CROSBI ID 40723)

Križić Roban, Sandra Slojevi pogleda // Jasenko Rasol – Photosouvenirs / Čegec, Branko (ur.). Zagreb: Meandar Media, 2008. str. 4-21

Križić Roban, Sandra

Slojevi pogleda

U knjizi se problematizira djelovanje fotografa Jasenka Rasola, koji se u nekoliko serija posvetio prostorima. Temeljni materijal iz kojeg stvara svoje fotografske slike je vidljiva stvarnost, čiji minimalni pomaci nastaju zahvaljujući sposobnosti zamjećivanja njezine transformacije. Nekoliko ciklusa snimljenih posljednjih godina djeluju kao da su nastali slučajno, bez posebne namjere i potrebe za pričom koja se možda nalazi u pozadini, no čijim pripovijedanjem nećemo doznati ništa novo niti drugačije. Za razliku od mnogih fotografa posvećenih sličnim prizorima, autor se zanima za detalje koji ne teže rekonstrukciji cjeline. Privlači ga prolaznost, nesigurnost koja proizlazi iz privremenosti i potreba arhiviranja tih kratkotrajnih pronađenih stanja. Njegove radove autorica interpretira određujući karakteristike osobitih struktura gledanja u središtu koje nisu estetski problemi, niti okolnosti koje bi se u imaginarno zasnovanom sustavu vrijednosti mogle/trebale izreći fotografijama. Na temelju relevantne teorijske literaure problematizira se pozicija metafore i privremenosti u fotografiji, kao i dvojnost značenjskih pojmova privatnog, lokalnog, globalnog.

Jasenko Rasol, fotografija, vidljiva stvarnost, prostor

Trojezično izdanje (hrvatski, engleski, francuski).

Layers of Perspective