Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rana intervencija u obitelji za djecu s poremećajima iz autističnog spektra (CROSBI ID 559784)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Frey Škrinjar, Jasmina ; Stošić, Jasmina Rana intervencija u obitelji za djecu s poremećajima iz autističnog spektra // Rana intervencija u djetinjstvu: Hrvatska danas / Cepanec, Maja (ur.). Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2009. str. 40-41

Podaci o odgovornosti

Frey Škrinjar, Jasmina ; Stošić, Jasmina

hrvatski

Rana intervencija u obitelji za djecu s poremećajima iz autističnog spektra

Rana intervencija je sustav koji je kreiran u svrhu podrške onim obiteljskim obrascima interakcije koji najbolje potiču razvoj djeteta (Guralnick, 1997). Dakle, ciljevi rane intervencije su pružanje podrške obitelji u poticanju djetetovog razvoja, poticanje razvoja djeteta na specifičnim područjima te prevencija teškoća u budućnosti. Specifičnosti poremećaja iz autističnog spektra te brojne kombinacije i permutacije snaga i teškoća prisutne kod pojedinog djeteta predstavljaju plodno tlo za različite pristupe tretmanu pa tako i programima rane intervencije. Programi koji se koriste u radu s djecom s poremećajima iz autističnog spektra mogu se grubo podijeliti na bihevioralne (ABA) i razvojne (floor time, SCERTS). Iako temeljeni na različitim teorijskim polazištima ti programi rane intervencije imaju zajedničke karakteristike: • Rano uključivanje u programe rane intervencije • Aktivna uključenost u intenzivno podučavanje (najmanje 25 sati tjedno/12 mjeseci u godini) • Ponavljajuće, planirane prilike za podučavanje uz individualni/individualizirani pristup • Sustavno planirane, razvojno primjerene aktivnosti s jasno identificiranim ciljevima • Uključivanje obitelji • Kontinuirana procjena napretka djeteta, s prilagodbama u programu (svaka 3 mjeseca) • Podučavanje u okolinama koje omogućuju interakciju s vršnjacima tipičnog razvoja – do mjere u kojoj te interakcije dovode do ostvarivanja specifičnih ciljeva podučavanja U Hrvatskoj još uvijek ne postoji sustavno uključivanje djece sa sumnjom na poremećaj iz autističnog spektra u primjerene programe rane intervencije. Do 2006. nije se provodio niti jedan oblik rane podrške u obitelji za djecu s poremećajima iz autističnog spektra. Tada se na inicijativu stručnjaka s Edukacijsko – rehabilitacijskog fakulteta (kasnije supervizori) pokrenuo projekt u okviru Udruge za autizam Zagreb koji je financiran od Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti. U projekt je do danas bilo uključeno 30 djece i njihove obitelji. Ciljevi projekta su slijedeći: • Razvoj temeljnih vještina i sposobnosti (komunikacija, adaptivne vještine) koje će biti osnova za daljnje učenje i integraciju djece u redovne predškolske ustanove. • Podučavanja i osnaživanje roditelja u razumijevanju djetetovih potreba i poticanju njihovog razvoja kroz svakodnevne aktivnosti i rutine. • Podrška u uključivanju djece u redovne predškolske ustanove ; partnerstvo s vrtićima kroz edukaciju i podršku osoblju. Program provodi profesor defektolog/profesor rehabilitator u obitelji djeteta dva puta tjedno po 2 sata. Na početku programa provodi se inicijalna procjena te intervju s roditeljima u svrhu kreiranja individualiziranog plana podrške obitelji skrojenog prema specifičnim potrebama djeteta i obitelji, karakteristikama obiteljskih obrazaca interakcije te svakodnevnih aktivnosti u obitelji. Program se evaluira i nadopunjava svaka tri mjeseca. Timski sastanci sa supervizorom provode se jednom mjesečno. U radu će detaljno biti prikazan projekt te njegovi rezultati uz raspravu o sadašnjem stanju sustava rane intervencije za djecu s poremećajima iz autističnog spektra u Hrvatskoj.

rana intervencija; djeca s poremećajima iz autističnog spektra

nije evidentirano

engleski

Early intervention for children with ASD in the familiy

nije evidentirano

early intervention; children with autism spectrum disorders

nije evidentirano

Podaci o prilogu

40-41.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Rana intervencija u djetinjstvu: Hrvatska danas

Cepanec, Maja

Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID)

978-953-55853-0-5

Podaci o skupu

Prvi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu

poster

11.09.2009-12.09.2009

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice