Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Osterman-Parac, Đurđica Osnove o boji i sustavi vrjednovanja / Dragčević, Zvonko (ur.). Zagreb: Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007. 158..

Osterman-Parac, Đurđica

Dragčević, Zvonko

Osnove o boji i sustavi vrjednovanja

Riječ “ boja” obuhvaća više pojmova od kojih razlikujemo dva osnovna: Prvi je pojam materijalne naravi i vezan je za tvar kao nosioca obojenja, te ga obično nazivamo imenom pojedinih pigmenata. Drugi je pojam apstraktne naravi te izražava osjet u čovjeku izazvan svjetlošću emitiranom od nekog izvora ili reflektiranom od površine nekog tijela, koji se javlja kad gledamo obojenu tvar. Taj osjet izražavamo rječima koje opisuju boju, pa kažemo da je nešto crveno, zeleno, žuto… Na osnovi ovog poimanja dane su mnogobrojne definicije boje, od kojih je najprihvatljivija slijedeća: ” Boja je psihofizički doživljaj izazvan elektromagnetskim zračenjem valne duljine od 380 nm do 750 nm, odnosno, psihčki doživljaj nastao fizičkim stimulusom - elektromagnetskim valom” . Malo koje područje je sijecište tolikih znanosti kao što su to boje. To su fizika, kemija, fiziologija, psihologija, sociologija, ekologija i dr. Pomažu na shvaćanju percepcije boje, a isto tako pružaju objektivne specifikacije boje. Potvrđuje se da je boja interdisciplinarna aktivnost koja uključuje i mnoge umjetnosti. U vremenu multimedijskog komuniciranja sustav boja našao je svoje mjesto u kompjutorskom Internet sustavu. Komunikacija s multimedijima bazirana je na spektralnim vrijednostima CIE sustava koji daju uređenost boje. Ovakav način potrebnih informacija o boji prisutan je i u marketiškom području. U ovoj se knjizi, na jednostavni i svakom razumljiv način, daju informacije o fizičkim osnovama boje i načinu primjene. Iako obuhvaća široko područje značajnih složenih tema, tekst ne iznosi sve. Naglašene su psihološke i fizičke osobine i metode reprodukcije boje, što je važno za umjetnike, slikare i dizajnere, također razumljivo i za tehnologe i zna- nstvenike. Knjiga je podijeljena u osam poglavlja, s tim da je oprširnije opisano brojčano vrjednovanje boje i razlike u boji kao i glavni sustavi uređenosti boje. U osmom poglavlju, poradi boljeg razumijevanja fenomena boje, dati su primjeri zadataka s primjenom u praksi. Knjiga je uvod u kompleksno, interdisciplinarno i opširno područje znanosti o boji i namijenjena je ne samo za studente Tekstilno-tehnološkog fakulteta već i onima kojima je boja način komuniciranja (dizajneri, umjetnici i dr.). Na kraju, ugodna mi je dužnost zahvaliti svima koji su svojim sugestijama pridonijeli jasnoći i preglednosti udžbenika. Također, posebnu zahvalnost dugujem uvaženim recenzentima i lektorici, koji su svojim savjetima i raspravama pridonijeli poboljšanju i cjelovitosti knjige.

boja; sustavi vrjednovanja

Koautor poglavlja u udžbeniku: "Osnove o boji i sustavi vrjednovanja". Naziv poglavlja: "Primjeri zadataka za bolje razumijevanje boje"

Color Theory Basics and Color Order System