Od Correggia do Taddea Zuccarija : bilješke o slici Krist u Getsemanskom vrtu iz Strossmayerove galerije u Zagrebu (CROSBI ID 40894)

Dulibić, Ljerka ; Pasini Tržec, Iva Od Correggia do Taddea Zuccarija : bilješke o slici Krist u Getsemanskom vrtu iz Strossmayerove galerije u Zagrebu // Sic ars deprenditur arte : zbornik u čast Vladimira Markovića / Cvetnić, Sanja ; Pelc, Milan ; Premerl, Daniel (ur.). Zagreb: Institut za povijest umjetnosti ; Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 157-164

Dulibić, Ljerka ; Pasini Tržec, Iva

Od Correggia do Taddea Zuccarija : bilješke o slici Krist u Getsemanskom vrtu iz Strossmayerove galerije u Zagrebu

Na temelju arhivskih istraživanja ostavštine biskupa Strossmayera u Arhivu Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti: korespondencije s kanonikom Nikolom Voršakom (1836. – 1880.), priloga Voršakovim pismima i Spisa o umjetninama autorice članka upotpunjuju saznanja o tijeku kupoprodaje slike Taddea Zuccara Krist u Getsemanskom vrtu koju je biskup posredstvom Nikole Voršaka kupio u lipnju 1871. godine. Iscrpan izvještaj slikara, preprodavača i procjenitelja umjetnina, Achillea Saccionija, u Voršakovom prijevodu, donosi detaljan opis materijalna stanja slike uz naznaku njenoga kretanja kroz različite ruke, odnosno zbirke, te "svjedodžbe" mnogobrojnih slikara koji su potvrdili Correggiovo autorstvo. Izneseni podatci o provenijenciji kritički su interpretirani, poneki su izmijenjeni (istraživanjem heraldičke insignije utvrđeno je da se slika nalazila u vlasništvu španjolskoga sakupljača umjetnina don Gaspara de Hara y Guzmán (1629. – 1687.), te su analizirani i u odnosu na iznesene pretpostavke u stručnoj, prvenstveno stranoj literaturi. Ukratko su iznesene promijene u atributivnom određenju te je ta slika na dasci danas prihvaćena kao djelo Taddea Zuccara promatrana u kontekstu umjetnikovoga opusa i u kontekstu svoje pripadnosti Strossmayerovoj zbirci.

Strossmayerova galerija starih majstora, Josip Juraj Strossmayer, Nikola Voršak, Achille Scaccioni, Taddeo Zuccaro, provenijencija umjetnina, tržište umjetnina XIX. st. u Rimu

From Coreggio to Taddeo Zuccaro : notes on the Christ in the Garden of Gethsemane from the Strossmayer's Gallery in Zagreb

Strossmayer Gallery of Old Masters, Josip Juraj Strossmayer, Nikola Voršak, Achille Scaccioni, Taddeo Zuccaro, provenance of art works, 19th century art market in Rome