crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 454353

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Belaj, Melanija
Naslov: Terroir: kako je mjesto postalo kultura (uz kulturnoantropološko istraživanje obiteljske proizvodnje alkoholnih pića)
( Terroir: how the place became culture (cultural and anthropological study of family production of alcoholic beverages) )
Knjiga: MJESTO, NEMJESTO.Interdisciplinarna promišljanja prostora i kulture
Urednik/ci: Čapo, Jasna ; Gulin Zrnić, Valentina
Izdavač: Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb ; Inštitut za antropološke in prostorske študije Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti, Ljubljana.
Grad: Zagreb
Godina: 2011
Raspon stranica:: 151-164
Ukupni broj stranica u knjizi:: 442
ISBN: 978-953-6020-60-7
Ključne riječi: terroir, obiteljska proizvodnja, alkoholna pića, turizam
( terroir, family production, alcoholic beverages, toursim )
Sažetak:
U radu se promišlja pojam terroir koji izvorno dolazi iz francuskog jezika i označava tlo, zemlju, rodni kraj. Inače, taj pojam vezuje se uz vino i u tom slučaju njegova oznaka u enološkom smislu obilježava zemljopisna, klimatska odnosno fizička i prirodna svojstva nekog kraja iz kojega određeno vino dolazi. No u ovome radu osvrnula sam se na kulturnoantropološke radove koji u okviru antropologije hrane pojam terroir promišljaju vezujući ga uz oznaku zemljopisnog porijekla, lokalnu hranu, tradiciju, turizam koji se temelji na tradicijskom nasljeđu. Spomenuti pristupi naglasak stavljaju na tradicijske aspekte lokalnog proizvoda, podrazumijevajući pritom zajedničko zemljopisno područje ali kao važnu karakteristiku proizvoda ističu prijenos znanja ili vještinu pripreme određene hrane ili pića. U tom smislu podrazumijevaju simboličku, emotivnu i povijesnu osobitost određenog proizvoda, njegovu upisanost u lokalnu kulturu i život zajednice. Dakle – pojam koji u etimologiji riječi nosi prostornu oznaku i koji se temelji na fizičkim prirodnim oznakama/granicama određenog prostora – promišlja se kao proces u vremenu čije granice se konstruiraju i definiraju kroz simboličku, emocionalnu, kulturnu i društvenu dimenziju. Osim toga, sličan postupak i definicija spomenutog pojma prisutna je i u studijama iz područja kulinarskog i vinskog turizma. Oslanjajući se na navedena promišljanja pojma terroir u radu sam se usredotočila na prikaz kulture obiteljske proizvodnje i uživanja alkohola u okviru turističke ponude Zagrebačke županije
Projekt / tema: 189-1890667-0660
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Etnologija i antropologija
Tiskani medij: da
Upisao u CROSBI: melbelaj@ief.hr (melbelaj@ief.hr), 29. Ožu. 2010. u 10:22 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4