Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Terroir: kako je mjesto postalo kultura (uz kulturnoantropološko istraživanje obiteljske proizvodnje alkoholnih pića) (CROSBI ID 40921)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Belaj, Melanija Terroir: kako je mjesto postalo kultura (uz kulturnoantropološko istraživanje obiteljske proizvodnje alkoholnih pića) // MJESTO, NEMJESTO.Interdisciplinarna promišljanja prostora i kulture / Čapo, Jasna ; Gulin Zrnić, Valentina (ur.). Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Znanstvenoraziskovalni center SAZU, Inštitut za antropološke in prostorske študije, 2011. str. 151-164

Podaci o odgovornosti

Belaj, Melanija

hrvatski

Terroir: kako je mjesto postalo kultura (uz kulturnoantropološko istraživanje obiteljske proizvodnje alkoholnih pića)

U radu se promišlja pojam terroir koji izvorno dolazi iz francuskog jezika i označava tlo, zemlju, rodni kraj. Inače, taj pojam vezuje se uz vino i u tom slučaju njegova oznaka u enološkom smislu obilježava zemljopisna, klimatska odnosno fizička i prirodna svojstva nekog kraja iz kojega određeno vino dolazi. No u ovome radu osvrnula sam se na kulturnoantropološke radove koji u okviru antropologije hrane pojam terroir promišljaju vezujući ga uz oznaku zemljopisnog porijekla, lokalnu hranu, tradiciju, turizam koji se temelji na tradicijskom nasljeđu. Spomenuti pristupi naglasak stavljaju na tradicijske aspekte lokalnog proizvoda, podrazumijevajući pritom zajedničko zemljopisno područje ali kao važnu karakteristiku proizvoda ističu prijenos znanja ili vještinu pripreme određene hrane ili pića. U tom smislu podrazumijevaju simboličku, emotivnu i povijesnu osobitost određenog proizvoda, njegovu upisanost u lokalnu kulturu i život zajednice. Dakle – pojam koji u etimologiji riječi nosi prostornu oznaku i koji se temelji na fizičkim prirodnim oznakama/granicama određenog prostora – promišlja se kao proces u vremenu čije granice se konstruiraju i definiraju kroz simboličku, emocionalnu, kulturnu i društvenu dimenziju. Osim toga, sličan postupak i definicija spomenutog pojma prisutna je i u studijama iz područja kulinarskog i vinskog turizma. Oslanjajući se na navedena promišljanja pojma terroir u radu sam se usredotočila na prikaz kulture obiteljske proizvodnje i uživanja alkohola u okviru turističke ponude Zagrebačke županije

terroir, obiteljska proizvodnja, alkoholna pića, turizam

nije evidentirano

engleski

Terroir: how the place became culture (cultural and anthropological study of family production of alcoholic beverages)

nije evidentirano

terroir, family production, alcoholic beverages, toursim

nije evidentirano

Podaci o prilogu

151-164.

objavljeno

Podaci o knjizi

MJESTO, NEMJESTO.Interdisciplinarna promišljanja prostora i kulture

Čapo, Jasna ; Gulin Zrnić, Valentina

Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Znanstvenoraziskovalni center SAZU, Inštitut za antropološke in prostorske študije

2011.

978-953-6020-60-7

Povezanost rada

Etnologija i antropologija