Zahtjevi, kontrola i sagorijevanje kod nastavnika: provjera Karasekovog modela profesionalnog stresa (CROSBI ID 357804)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Čalić, Ana
Maslić Seršić, Darja
hrvatski
Zahtjevi, kontrola i sagorijevanje kod nastavnika: provjera Karasekovog modela profesionalnog stresa
Cilj rada bio je provjeriti osnovne pretpostavke Karasekovog modela stresa ispitivanjem zahtjeva i kontrole u poslu te sagorijevanja na poslu osnovnoškolskih i srednjoškolskih nastavnika. Model pretpostavlja da će uz poslove koje karakteriziraju visoki zahtjevi i niska kontrola biti vezane najintenzivnije posljedice profesionalnog stresa. Pored toga, interaktivni učinci zahtjeva i kontrole na ishode stresa bit će veći od njihovih aditivnih učinaka. U istraživanju je sudjelovalo 176 nastavnika osnovnih i srednjih škola na području Zagreba. Uzorak je bio prigodan. Provedena je analiza posla te su konstruirane skale zahtjeva i kontrole. Zajedničkim djelovanjem zahtjeva i kontrole objašnjeno je 18, 4% individualnih razlika u intenzitetu sagorijevanja na poslu. Interaktivni učinci zahtjeva i kontrole nisu utvrđeni, pa je istraživanji model djelomično potvrđen.
profesionalni stres; Karasekov model zahtjeva-kontrole; sagorijevanje; nastavnici
nije evidentirano
engleski
Demands, Control and Teacher Burnout: A Test of the Karasek's Job Demands-Control Model
nije evidentirano
professional stress; Karasek's Demands-Control Model; burnout; teachers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
33
01.10.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb