Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Critical thinking as a response to the manipulation of media (CROSBI ID 560302)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Ćurko Bruno Critical thinking as a response to the manipulation of media // 18. Dani Frane Petrića / Filozofija i mediji / Zagorac, Ivana ; Martinović, Ivica (ur.). Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2009. str. 59-60

Podaci o odgovornosti

Ćurko Bruno

engleski

Critical thinking as a response to the manipulation of media

Mas mediji sigurno su funkcionalni za društvo, ali isto tako postoje utemeljena zabrinutost kako tzv. 'zabavni programi' negativno utječe na djecu, te je potencijalno štetan za razvoj njihovih vjerovanja, vrijednosti, ali i ponašanja. Armstrong i Greenberg u svom članku »Pozadina televizije kao inhibitor kognitivnih procesa« tvrde kako redovito gledanje televizije povezuje se s nižim obrazovnim postignućima, jer djeca su zamijenili domaći rad i učenje s gledanjem televizije. Ako se ljudi previše oslanjaju na masovne medije u interpretaciji vijesti, oni mogu izgubiti svoje kritičke sposobnosti u procjenjivanju informacija koji dolaze do njih. (Perse, 2008) Suvremeni obrazovni programi dijelom zanemaruju razvoj mišljenja, napose kritičkog, tako da programi koji u sebi sadržavaju 'učenje za kritičko mišljenje' imaju važnu ulogu u kritičnom promišljanju medijskih sadržaja. Jedini 'alat' koji imamo nasuprot negativnog utjecaj medija jest kritičko mišljenje, točnije pokušaj razvitka kritičkog mišljenja od najranije dobi. Kritičkim promišljanja informacija koje nude mediji, dijete se može 'naučiti' ili 'uvježbati' odupiranju medijskoj manipulaciji. U programu Mala filozofija (hrvatska inačica filozofije za djecu), jedna od nastavnih tema su i mediji. U izlaganju ću iznijeti reakcije djece između 9-11 godina na medije i njihovo promišljanje o laži medija.

Medii; critical thinking; manipulation; philosophy for children

Mass media are certainly functional for society, but also there are reasonable concerns that the so-called 'Entertainment programs' have negative effect on children, and that they are potentially harmful for the development of their beliefs, values, and behavior. Armstrong and Greenberg in their article „Background of the television as an inhibitor of cognitive processes“ claim that regular watching the TV may be connected with lower educational achievements, because children have replaced domestic work and learning with watching television. „If people rely too heavily on mass media’s interpretation of news, they may lose their own critical abilities to evaluate information on their own“ (Perse, 2008). Modern educational programs are partly ignoring the development of thinking, especially critical thinking, so that programs which themselves contain the 'learning for critical thinking' have an important role in the critical thinking of media content. The only 'tool' that we have against the negative influence of the media is critical thinking, or more accurately an attempt for developing critical opinions from the earliest age. Critical reflection of information offered by

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

59-60.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

18. Dani Frane Petrića / Filozofija i mediji

Zagorac, Ivana ; Martinović, Ivica

Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo

978-953-164-138-2

Podaci o skupu

18. Dani Frane Petrića, Filozofija i mediji

predavanje

20.09.2009-23.09.2009

Cres, Hrvatska

Povezanost rada

Filozofija