Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Eksploatacijske značajke zrakoplova DASH Q-400 (CROSBI ID 357829)

Ocjenski rad | diplomski rad

Floreani, Ivan Eksploatacijske značajke zrakoplova DASH Q-400 / Steiner, Sanja (mentor); Tatalović, Mirko (neposredni voditelj). Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2010

Podaci o odgovornosti

Floreani, Ivan

Steiner, Sanja

Tatalović, Mirko

hrvatski

Eksploatacijske značajke zrakoplova DASH Q-400

Predmet istraživanja ovoga diplomskog rada, kako i sam naziv upućuje, biti će eksploatacijske značajke zrakoplova DASH Q-400. DASH Q-400 kao jedan od najsuvremenijih turboprop zrakoplova u svijetu po letačkim obilježjima, tehnološkim dostignućima i ekonomičnosti ulazi u svijetski vrh zrakoplovne industrije. Ima nisku razinu buke po čemu su i dobili naziv Q ( quiet-tih ), a ekološki su među najprihvatljivijima po količini ispuštanja ugljičnog dioksida čemu se u posljednje vrijeme posvećuje sve više pažnje. Cilj i svrha istraživanja jest utvrditi kako će hrvatska nacionalna zrakoplovna kompanija Croatia Airlines eksploatacijom ovoga tipa zrakoplova (povećanjem broja letova prema jugoistoku Europe i profitabilnijim poslovanjem zimi) preuzeti ulogu regionalnog lidera. Zato je Croatia Airlines kupila upravo tip zrakoplova DASH-Q 400 koji ima 76 sjedala i dva pomoćna. Republika Hrvatska i Zagreb žele se nametnuti kao središte budućeg ujedinjenog zračnog prometa u regiji. Diplomski je rad podijeljen u sedam poglavlja. Slijedom metodologije izrade znanstvenih i stručnih radova, u uvodnom je dijelu postavljena problematika istraživanja, definiran je cilj istraživanja, prikazana su prethodna istraživanja promatrane problematike, te je predočena struktura rada. U drugom dijelu rada pod nazivom Performance zrakoplova DASH Q-400 navode se tehničke karakteristike navedenog tipa zrakoplova i teorijski se obrađuju performanse zrakoplova. U trećem dijelu rada obrađuju se upravljačke površine zrakoplova DASH Q-400, njihov položaj na zrakoplovu, sastavni dijelovi i princip rada. Naslov četvrtoga dijela rada jest Sustav kontrole rada upravljačkih površina (FCECU -FLIGHT CONTROL ELECTRONIC CONTROL UNIT). U tom se dijelu obrađuje računalo kojim se kontrolira i nadgleda rad svih sastavnih dijelova koji čine upravljačke površine na zrakoplovu. U petom dijelu rada Moguće tehnološke inovacije upravljačkih površina obrađuju se dva potpuno nova sustava upravljačkih površina. To su samoobnavljujuće upravljačke površine (SRFCS - SELF REPAIRING FLIGHT CONTROL SYSTEM) i inteligentne upravljačke površine (IFCS - INTELLIGENT FLIGHT CONTROL SYSTEM) koja još nisu u upotrebi, no njihovim daljnjim razvitkom i uvođenjem u upotrebu kod komercijalnih zrakoplova povećala bi se sigurnost zračnog prometa. Komparativne eksploatacijske prednosti zrakoplova DASH Q-400 naslov je šestog dijela rada u kojem se govori zašto je taj tip zrakoplova uveden u flotu Croatia Airlinesa umjesto prethodno korištenog zrakoplova tipa ATR42. Navedene su prednosti u eksploataciji upravo tog tipa zrakoplova u odnosu na druge zrakoplove u floti, tj. dana je komparativna analiza flote Croatia Airlinesa. U sedmom, i ujedno posljednjem dijelu rada, Zaključku, iznose se zaključci koji proizlaze iz istraživanja ostvarenog u ovom rau.

zrakoplov DASH Q-400; eksploatacijske karakteristike; upravljačke površine

nije evidentirano

engleski

Operation characteristics of aircraft DASH Q-400

nije evidentirano

aircraft DASH Q-400; operation characteristics; control surfaces

nije evidentirano

Podaci o izdanju

82

23.03.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport