Model prihvaćanja novih tehnologija za učenje na daljinu na hrvatskim sveučilištima (CROSBI ID 357838)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Badurina, Boris
Jelušić, Srećko
hrvatski
Model prihvaćanja novih tehnologija za učenje na daljinu na hrvatskim sveučilištima
Tema rada je uvođenje novih tehnologije i pokušaj primijene postojećih teorijskih modele predikcije reakcija pojedinaca u situaciji susreta s novim sustavom e-učenja na Filozofskom fakultetu u Osijeku. Na temelju provedenog istraživanja možemo zaključiti sa i u okvirima visokoškolske institucije i sustava e-učenja kao tehnologije model funkcionira više-manje očekivano. U skladu sa sličnim prijašnjim iskustvima pokazuje se da MPT faktori percepcija korisnosti i percepcija lakoće korištenja zajedno vrše iznimno snažan utjecaj na intenciju korištenja iz koje proizlazi i sama odluka o korištenju sustava. Također očekivano percepcija korisnosti vrši puno snažniji utjecaj on percepcije lakoće korištenja. Kod postojećih korisnika pokazalo se da sa stjecanjem praktičnog iskustva važnost percepcije lakoće na intenciju korištenja opada, ali ostaje vršiti utjecaj na sam stupanj korištenja. Može se dakle zaključiti da kao prvo, model prihvaćanja tehnologije funkcionira i iskoristiv je za analizu budućih situacija i predikciju korištenja budućih tehnologija i kao drugo da je rezultate moguće iskoristiti za planiranje budućih edukacijskih radionica kako za korisnike početnike tako i za korisnike s već postojećim iskustvom. Rezultati istraživanja također pokazuju da kod budućih korisnika prethodno iskustvo korištenja računalne tehnologije u nastavni pozitivno utječe izravno na percepciju lakoće korištenja, a preko nje i na intenciju budućeg korištenja sustava e-učenja. Rezultati su pokazali i utjecaj iskustva korištenja računala u svrhe znanstvenoistraživačkog rada no nema dovoljno podataka koji bi objasnili te rezultate što ukazuje na potrebu za daljnjim nastavkom istraživanja na ovom polju.
Model prihvaćanja tehnologije; MPT; sustavi e-učenja; implementacija računalnih sustava; Moodle; računalna tehnologija; korištenje tehnologije
nije evidentirano
engleski
Technology Acceptance Model for e-learning systems on Croatian universities
nije evidentirano
Technology Acceptance Model; TAM; e-learning systems; computer systems implementation; Moodle; coputer technology; technology use
nije evidentirano
Podaci o izdanju
177
15.01.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb