Ustanova ranog odgoja kao samoorganizirajući otvoreni sustav (CROSBI ID 560440)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Slunjski, Edita
hrvatski
Ustanova ranog odgoja kao samoorganizirajući otvoreni sustav
Implikacije različitih paradigmi na pitanja institucijskog odgoja i obrazovanja, najopćenitije se mogu prikazati kao "tradicionalan" i "suvremeni" pristup odgoju i obrazovanju. Dok "tradicionalni" pristup karakteriziraju determinizam, predvidivost i unificiranost odgojno–obrazovnog procesa, za "suvremeni" su pristup svojstveni neizvjesnost, nepredvidivost i holistički pristup u tumačenju konteksta odgojno–obrazovne ustanove. U radu se razmatra odnos etabliranih znanstvenih paradigmi i "osobnih paradigmi" praktičara te odnos mijenjanja paradigmi i promjena odgojne prakse u ustanovama ranog odgoja. Naglašavaju se prednosti organizacije ustanove ranog odgoja i obrazovanja po načelima otvorenog sustava. Samoorganizirajuća svojstva otvorenih sustava vode podizanju kvalitete življenja, odgoja i učenja djece u ustanovi ranog odgoja, osiguravajući kontinuitet njena razvoja. Njegovanje otvorenosti sustava ustanove ranog odgoja, čiji važan aspekt predstavlja i "otvorenost za nova znanja", tj. spremnost svih sudionika na istraživanje i cjeloživotno učenje, predstavlja put razvoja njene prakse i kurikukuma. Ona se postupno udaljava od mjesta na kojem se djeca podvrgavaju odgoju, a postaje način življenja suvremenog djeteta, tj. zajedničko mjesto kvalitetnog življenja djece i odraslih.
rani odgoj; otvoreni sustav; holistički pristup; cjeloživotno učenje
nije evidentirano
engleski
Institution for early education as a self-organizing open system
nije evidentirano
early education; open system; holistic approach; lifelong learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja
predavanje
16.10.2008-18.10.2008
Mostar, Bosna i Hercegovina